جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، سرانه مصرف شبانه‌روزی آب در استان حدود ۱۹۴ لیتر است که ۱۹ لیتر از میانگین کشوری (۱۷۵ لیتر) بیشتر است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد فرهاد روز سه شنبه با اشاره به اینکه مصرف استاندارد آب در شبانه روز به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر است، اظهار داشت: بخشی از مصرف بالای آب مشترکان کردستانی به دلیل مصارف سنتی از جمله شستشوی معابر، کوچه ها و شستشوی فرش است.

وی اضافه کرد: اگرچه شرکت آبفا برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از وقوع تنش آبی و همچنین کمترین قطعی و افت فشار را انجام داده اما با این حال توصیه ما به شهروندان مدیریت مصرف و صرفه جویی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: برخی شهروندان نسبت به مصرف بهینه آب حساسیت لازم را ندارند به گونه ای که کوچه‌ و خودرو را با آب شرب شستشو می‌دهند که نشان می دهد در این زمینه نیاز مبرم به فرهنگ سازی داریم تا شهروندان آب شرب را برای اینگونه مصارف به کار نبرند.

فرهاد ادامه داد: برخی از خانوارهای روستایی اهمیت زیادی برای آب شرب قائل نیستند و آن را بی هدف هدر می‌دهند و یا در آبیاری صیفی جات و باغات از آن مصرف می کنند که صحیح نیست و در این راستا نیاز فراوان به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره جایگاه و اهمیت آب است.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن تابستان و قرارگیری در دوره اوج مصرف آب استفاده از کولرهای آبی به جای گازی، کاهش زمان استحمام و بکارگیری سردوش های کاهنده مصرف و عدم باز گذاشتن آب در هنگام مسواک زدن می تواند از جمله راهکارهای ساده و در عین حال کاربردی مدیریت مصرف آب در میان خانواده ها باشد.

در حال حاضر ۵۴۵ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند که ۴۱۰ هزار مشترک آن شهری و ۱۳۵ هزار مشترک نیز روستایی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: