جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
عجب شیر پرس - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بهار امسال متخلفان چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال به محیط زیست این استان ضرر وارد کردند که بخشی از آن وصول شد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدحسین صالحی روز سه‌شنبه اظهار داشت: بهار امسال ۱۶۵ تخلف زیست محیطی در استان رسیدگی شد که در این زمینه ۱۷۱ نفر متخلف دستگیر شدند.  

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از سال گذشته تخلفات حوزه فضای مجازی را نیز رصد و بررسی می کند و در این زمینه با افراد متخلف برخورد می شود که امسال یک نفر در این باره شناسایی و با او برخورد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در باره تخلف های حوزه حیات وحش در استان در بهار امسال گفت: بهار امسال، شکار غیرمجاز ۴۴ قطعه انواع پرنده ثبت شده که در این زمنیه ۱۳ فقره پرونده تشکیل شد.

صالحی افزود: در این مدت برای شکار غیرمجاز پستانداران  ۹ پرونده تشکیل شد که در این زمینه شکار هشت راس قوچ، یک راس آهو، ۲ راس میش و ۲ خرگوش کشف و بررسی شد همچنین در این مدت از  ۹ مورد شروع به شکار در استان جلوگیری شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بهار امسال ۱۴ قبضه سلاح شکاری مجاز، سه قبضه سلاح غیرمجاز از متخلفان کشف و ضبط شده است.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره حدود ۲۰۰ هزار هکتار مدیریت می کند. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: