چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
استاندار یزد:
عجب شیر پرس - استاندار یزد گفت: علاوه بر ارزیابی عملکرد دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی، ارزیابی ویژه‌ای در این حوزه در استان بعمل خواهد آمد و دستگاههای اجرایی با کارت های سبز، زرد و قرمز سنجیده می‌شوند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مهران فاطمی روز سه شنبه در نخستین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان در سال ۱۴۰۱ با اشاره به برخی سازوکارهای ارزیابی دستگاه ها در سال ۱۴۰۰ در قالب جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در این جشنواره سالیانه، دستگاه ها بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی و دستگاه های برتر معرفی و تجلیل می شوند.

وی با بیان اینکه سیستم ارزیابی عملکرد دستگاه ها باید به صورت دقیق، جامع، عادلانه و کارشناسانه باشد، افزود: امسال در قالب برنامه تحولی استان، اقدامات و فعالیت های دستگاه ها و سازمان ها، اهتمام آن ها به اجرای پروژه ‌های تحولی و مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، میزان جلب رضایت مردم و معاونین استانداری به و امتیازات ارائه شده توسط دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی؛ به صورت دقیق ارزیابی و جمع بندی امتیازات در قالب ارائه کارت سبز، زرد و قرمز به آن ها ارائه می شود.

فاطمی تصریح کرد: کارت سبز به منزله عملکرد موفقیت آمیز دستگاه، کارت زرد به معنی نیاز به تلاش بیشتر برای پیگیری مسائل و کارت قرمز به مثابه عملکرد ضعیف مدیر و دستگاه است.

وی با بیان اینکه انتظار اصلی دولت از استان ها و دستگاه ها تحول است، خاطرنشان کرد: در این راستا به صورت ابتکاری باید نشان تحول طراحی و به دستگاه های موفق و تحول آفرین داده شود.

استاندار یزد ادامه داد: با ارزیابی دقیق و اصولی مدیران و کارمندان شاهد افزایش بهره وری و نوآوری در بدنه اداری استان خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) باید مبنای عمل استان در این حوزه قرار گیرد، گفت: در راستای تحقق سیاست های مدنظر رهبر معظم انقلاب، باید در وهله اول تعدادی از محورهای منشاء تحول، جهت اجرا در سال ۱۴۰۱ تعیین و به طور ویژه پیگیری شود.

وی نقطه آغاز تحول اداری را تحول در روحیات و عملکرد افراد شاغل در دستگاه ها و نهادها دانست و اظهار داشت: بهسازی و ارتقای سطح دانش، تخصص و مهارت های نیروهای اداری یکی از محورهای سیاست مذکور است که می تواند پیشران تحول در بدنه اداری باشد.

استاندار یزد "زمینه سازی جذب و نگهداری نیروهای متخصص در شهرستان های کمتر توسعه یافته" ، "انعطاف پذیری و عدم تمرکز اداری و سازمانی با رویکرد افزایش اثربخشی، سرعت و کیفیت خدمات" ، "توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری" و "زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت های مردمی در نظام اداری" را از محورهای مد نظر جهت پیگیری و تحقق در استان؛ در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

فاطمی با تاکید بر فعالسازی کارگروه های ذیل شورای راهبری توسعه مدیریت استان، خاطرنشان کرد: در کارگروه های ذیل شورا باید محورهای مذکور مورد همفکری قرار گرفته، پیشنهادات اجرایی مربوط به آن جمع بندی و جهت تصویب در جلسه شورا مطرح شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به تاثیر قابل توجه برگزاری دوره های آموزشی عمومی و خصوصی در ارتقا عملکرد نیروهای اداری اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه عمومی باید برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری دوره ی مطالعه آثار شهید مطهری انجام شود همچنین برنامه آموزش های تخصصی هر دستگاه متناسب با ماموریت های آن تدوین و پس از تصویب، دنبال شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: