پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: امسال در راستای بهبود وضعیت آبرسانی به روستاها در قالب طرح محرومیت زدایی، ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح در این استان اختصاص یافته است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ابوالحسن عالی روز دوشنبه افزود: جمعیت زیر پوشش طرح محرومیت زدایی آبرسانی در استان بوشهر ۱۶هزار و ۸۱۵ نفر در قالب پنج‌ هزار و ۳۸ خانوار است که پس از پایان طرح تثبیت، وضعیت تامین آب شرب این روستاها به پایداری مطلوبی می رسد.

وی اظهار کرد: در طرح محرومیت زدایی آبرسانی حدود ۶۰ کیلومتر خطوط انتقال قدیمی و جدید در حوزه روستایی نوسازی و احداث، ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و مخزن نیز در روستاهای مختلف اجرا می شود.

عالی اضافه کرد: قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه پروژه‌های آبرسانی روستاهای استان بوشهر را بدون کسب سود و چشم‌داشت و تنها با هدف رفع نیاز مردم اجرایی می‌کند که این خدمتی بزرگ برای جامعه تلاش‌گر روستایی است.

وی اظهار کرد: در این پروژه نوسازی با وجود اینکه آب از استان‌های دیگر تامین می‌شود در کمترین زمان ممکن به روستاهای استان می رسد.

عالی یادآور شد: تلاش شده با پایان طرح محرومیت زدایی روستاهای استان بوشهر کمیت، کیفیت و میزان آبدهی به حدود ۴۰ روستای استان بوشهر انجام شود.

وی در باره نوسان آبرسانی در برخی مناطق شهری استان بوشهر گفت: ۲۵ درصد منابع آبی این استان از خط آبرسانی کازرون تامین و روزانه معادل ۱۰۰ هزار مترمکعب آب از این خط وارد استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: از ابتدای خرداد ماه ۳۰ هزار مترمکعب از این میزان تولید آب در استان کاهش یافت و ورودی این خط به ۷۰هزار مترمکعب کاهش یافت.

وی ادامه داد: این کاهش ورودی آب استان بوشهر به صورت مستقیم شهرهای بوشهر و برازجان را تحت تاثیر قرار داد و احتمال می رود در تیر و مرداد میزان ورودی آب از خط آبرسانی کازرون از ۷۰ به ۵۰ هزار مترمکعب کاهش یابد و می طلبد که مردم نهایت صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند.

به گفته عالی با توجه به اینکه تولید آب از آب شیرین کن‌ها نیز ثابت نیست این کاهش ورودی آب از خط آبرسانی کازرون با کاهش تولید آب شیرین کن ها نیز هم‌افزایی پیدا می کند و به همین دلیل است که در برخی زمان‌ها این استان دچار بحران می شود.

وی اظهار کرد: هرچند تلاش شده ۲۰ هزار مترمکعب از این کاهش ۳۰ هزار مترمکعبی از طریق منابع داخلی از جمله آب شیرین کن ها تامین شود اما همچنان استان با ۱۰ هزار مترمکعب کمبود آب از خط آبرسانی کازرون روبرو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در شهر بوشهر و استان تلاش شده طولانی ترین وقفه در توزیع آب یک روز درمیان باشد مگر در روزهای خاص که ممکن است خطوط دچار مشکل و ایستگاه پمپاژ و یا چاهی از مدار خارج شود که همین امر موجب تغییر ساعت آبدهی و توقف بیشتر خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: