جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
فرماندار تبریز عنوان کرد
فرماندار تبریز با اشاره به اینکه ۱۶۴ نفر کاندیدای مرد و زن در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند گفت: ما مجریان انتخابات همگی خود را متعهد می‌دانیم تا وظیفه قانونی خود را با نهایت دقت انجام دهیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، رحیم شهرتی‌فر در همایش توجیهی کاندیداهای حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه انتخابات ایران به معنای واقعی، مردم سالاری دینی است اظهار داشت: حضور حداکثری مردم لازمه مشارکت مردم در سرنوشت خود است که در ایران این موضوع به معنای حقیقی محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه انتخاب مردم هر چه باشد احترام قائل هستیم افزود: 6 نفر نماینده منتخب تبریز، اسکو و آذرشهر انتخاب و معرفی می‌شوند که خروجی آرای و خواست مردم خواهند بود و باید همه به نظر مردم احترام بگذارند.

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه 164 نفر کاندیدای مرد و زن در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند، گفت: ما مجریان انتخابات، همگی خود را متعهد می‌دانیم تا وظیفه قانونی خود را با نهایت دقت انجام دهیم.

شهرتی‌فر موضوع ائتلاف کاندیداها را یادآور شد و با بیان اینکه اگر قرار است کاندیداهایی با هم ائتلاف کنند لازمه آن ارسال صورت‌جلسه کاندیداهای ائتلاف به فرمانداری است تصریح کرد: باید در این صورت‌جلسه که به امضای همه کاندیداهای حاضر در ائتلاف می‌رسد نام ائتلاف را قید کنند تا تبلیغات در شهر با این عناوین جمع آوری نشود و اجازه فعالیت ائتلافی را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه احزاب سیاسی اگر ائتلافی دارند با ارسال نامه، نام احزاب و نام کاندیداها را اعلام کنند اظهار داشت: با عناوین خود ساخته ائتلافی برخورد می‌شود و مقابل آن می‌ایستیم، ضمن اینکه تبلیغات ائتلاف‌های غیر قانونی نیز در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه متأسفانه در قانون انتخابات محدودیت قابل توجهی برای تبلیغات وجود دارد و باید ابهامات قانون انتخابات رفع شود خاطر نشان کرد: با وجود این موضوعات، به عنوان مجری انتخابات ملزم به رعایت قانون مصوب فعلی هستیم.

شهرتی‌فر با بیان اینکه بر اساس قانون در شهرهای دارای بیش از 6 نماینده تعداد نمایندگان کاندیداها بر سر صندوق‌ها کاهش می‌یابد ابراز داشت: در تبریز نیز به دلیل داشتن 6 نماینده به ازای هر 6 صندوق یک نماینده ناظر کاندیداها می‌توانند به صورت رسمی معرفی شده و حضور یابند.

وی زمان قانونی آغاز تبلیغات کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را از ساعت 12 شب پنج شنبه 29 بهمن تا پایان 5 اسفند ماه اعلام کرد و گفت: 24 ساعت قبل از آغاز انتخابات، تبلیغات غیر قانونی است و با تخلفات برخورد می‌شود.

فرماندار تبریز با بیان اینکه با همکاری شهرداری تبریز، اسکو و آذرشهر، برای اقلام تبلیغاتی، محل‌های مناسبی آماده سازی و تعبیه شده است، اظهار داشت: برای استفاده کاندیداها از امکانات تبلیغ شهری نیز باید کاندیداها درخواست خود را به سامانه 3000700855 سازمان زیباسازی شهرداری تبریز ارسال کنند تا پس از قرعه کشی، این امکانات به صورت عادلانه در اختیار کاندیداها قرار گیرد.

شهرتی‌فر افزود: به تعداد تقاضاهای رسیده با حضور نمایندگان فرمانداری و هیئت نظارت و نمایندگان کاندیداها، قرعه کشی صورت گرفته و مکان، زمان و تاریخ، استفاده کاندیداها اعلام شود.

وی با اشاره به برخی موضوعات ممنوعه در تبلیغات انتخاباتی، خاطر نشان کرد: دیوار نویسی، راه اندازی کارناوال تبلیغاتی و غیره طبق قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و متخلفان به مجازات 2 روز تا 1 ماه زندان محکوم می‌شوند.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه داوطلبان باید قبل از چاپ اقلام تبلیغاتی آن را ممهور به مهر ستاد انتخابات تبریز کنند تا در ایام تبلیغات جمع آوری نشود تصریح کرد: حمایت شخصیت‌ها از کاندیداها نیز بعد از تأیید فرمانداری و اصالت این حمایت و امضاء، منتشر شود، در غیر این صورت، هرگونه اقلام غیر ممهور جمع آوری می‌شود.

شهرتی‌فر تعداد قانونی ستادهای انتخاباتی کاندیداها را نیز یادآور شد و گفت: در تبریز هر کاندیدا می‌تواند در هر منطقه شهرداری فقط یک ستاد خواهران و یک ستاد برادران راه اندازی کند که با توجه به وجود 10 منطقه شهرداری، می‌توانند 10 ستاد و به تفکیک برادران و خواهران 20 ستاد تشکیل دهند.

وی افزود: ائتلاف‌ها نیز نمی‌توانند ستاد اضافی راه اندازی کنند بلکه باید از سهمیه کاندیداها برای این موضع استفاده کنند.

فرماندار تبریز با اشاره به مجازات پاره کردن اقلام تبلیغاتی دیگر کاندیداها تصریح کرد: این اقدام جرم محسوب می‌شود و مجازات آن در قانون آمده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: