چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
نماینده مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اراده بالای دولت سیزدهم و استاندار آذربایجان شرقی، اعتبار مناسبی برای آزادراه مراغه -هشترود اختصاص یافت و بنا به اعلام پیمانکار پروژه بخش قابل توجهی از این طرح با این اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علی علیزاده در مراسم روز ملی اصناف در مراغه با اشاره به اینکه علاوه بر اعتبارات پیشین در سفر آیت الله رییسی به آذربایجان شرقی ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص یافت، افزود: به واقع در آزادراه مراغه - هشترود به اندازه ۱۲ سال قبل جذب اعتبار و عملیات اجرایی داریم.

وی خاطرنشان کرد: روزی که مورد اعتماد مردم قرار گرفتم با حضور در محل پروژه آزادراه متوجه شدم که طرح بیش از یک سال به طور کامل تعطیل شده و قرارگاه خاتم به دلیل فقدان اعتبار پروژه را متوقف کرده بود.

وی ادامه داد: شرایط کرونایی نیز این وضعیت را وخیم تر کرد و دولت هیچ اعتباری برای تکمیل این طرح تخصیص نمی داد اما با روی کار آمدن دولت آیت الله رییسی همه چیز تغییر کرد.

وی همچنین با بزرگداشت مقام شهدای هفتم تیر و شهدای اصناف، نقش بازاریان در پشتیبانی از جنگ و خدمت رسانی به مردم در دوران جنگ تحمیلی و کرونا را ستودنی دانست و افزود: رونق و شکل گیری تمدن اسلامی در جهان مدیون تجار و بازرگانان مسلمانان است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه به موضوع مالیات اشاره کرد و گفت: در دیداری که با وزیر اقتصاد داشتم ایشان بر ضرورت رسیدگی دقیق به پرونده های مالیاتی تاکید کرد و اگر به صورت موردی در حق کسی اجحافی صورت گرفته باشد، باید تجدیدنظر شود.

علیزاده همچنین در خصوص آیین نامه انتخابات اتحادیه های صنفی گفت: برای اصلاح این قانون انتخابات اتحادیه ها طرحی را آماده کرده ام که به زودی تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهم کرد.

وی در توضیح ایرادات قانون فعلی گفت: کنارگذاشتن بازاریان باتجربه به بهانه حضور مکرر در انتخابات اتحادیه ها خالی کردن عرصه بازار از تجارب و نقش مؤثر آنان در مواقع بحران است.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر همچنین درباره انتقال صنوف آلاینده و مزاحم سطح شهر به خارج از شهر گفت: یکی از این صنوف، آهنگران بودند که از سالها قبل اقدام به احداث شهرک فلزکاران کرده بودند که به دلیل فقدان راه دسترسی به این شهرک تاکنون موفق به تکمیل و بهره برداری نشده اند، در این خصوص در مذاکراتی که با معاون وزیر و مدیرکل راه آهن داشتم، مقرر شد که وزارت راه نسبت به تکمیل این پل اقدام عاجل به عمل آورد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: