پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
عجب شیر پرس - شانزدهمین دوره ختم قرآن کریم در عجب شیر با حضور امام جمعه عجبشیر و مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت استان و کارشناسان این ستاد برگزار شد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، شانزدهمین دوره ختم قرآن کریم در عجب شیر با حضور امام جمعه عجب شیر و حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت استان و کارشناسان این ستاد روز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه برگزار شد.
سابقه این دوره قرآنی به بیش از پنجاه سال باز می گردد که هر روز در وقت نماز صبح در مسجد جامع عجب شیر برگزار می شود و از معلمان قرآنی در زمینه روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن استفاده می شود.

در این جلسه حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت استان به اهمیت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: بدون شک کامل ترین کتاب در جهان قرآن است و چون کاملترین است حتماً در زندگی ما نقش حیاتی و پررنگ دارد.

وی افزود: قرآن در زندگی انسان ها فقط مربوط به یکدوره نیست؛ بلکه برای تمامی انسان های تاریخ همیشه تازگی دارد و ارزشمند است.

آقاجانی در ادامه سخنانی از بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) در مورد قرآن بیان کرد و گفت: بزرگان ما در راه حفظ اسلام و احکام قرآن کریم کشته شدند و فداکاری‌ ها کردند تا توانستند اسلام را تا امروز حفظ کنند و به دست ما برسانند. ما برای آن نهضت کردیم که قوانین اسلام و قوانین قرآن در کشور ما حکومت کند. شما برای اسلام قیام کردید و پشتیبان شما اسلام است و کسی که پشتیبان او قرآن و اسلام باشد پیروز است.
در پایان از برگزارکنندگان این مراسم قرانی تجلیل شد و از خاکپور دبیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت شهرستان قدردانی شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: