جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
عجب شیر پری - علیرضا بایرام زاده روز دوشنبه در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرسان عجب شیر با اشاره به اقدامات انجام شده برای رشد و توسعه گردشگری و تأثیر آن بر اقتصاد استان گفت: اقدامات ما در دو بخش معرفی و زیرساختی است و این اقدامات در بخش معرفی استان شامل تبلیغات، اطلاع رسانی

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از نصیر، علیرضا بایرام زاده در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرسان عجب شیر با اشاره به اقدامات انجام شده برای رشد و توسعه گردشگری و تأثیر آن بر اقتصاد استان گفت: اقدامات ما در دو بخش معرفی و زیرساختی است و این  اقدامات در بخش معرفی استان شامل تبلیغات، اطلاع رسانی، برگزاری تورها و همکاری با شرکت های فعال در حوزه گردشگری داخلی و خارجی است.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تکمیل زیر ساخت های گردشگری موجب افزایش گردشگر می شود، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری بخش خصوصی و سایر بخش های دولتی زیرساخت هایی مانند آب، برق، گاز، دسترسی، ایجاد کمپ های مسافر و غیره را فراهم کرده است و نتایج آن را امروز در صنعت استان شاهدیم.
وی با اشاره به اینکه گردشگری در این استان فرصت اشتغالزایی خوبی را فراهم کرده است، گفت: صنعت گردشگری در این استان برای ۳۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است ضمن اینکه ما آموزش های توانمندسازی را با کمک معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در استان برپا می کنیم و این کار باعث تربیت نیروهای متخصص و کارآمد و در نهایت پایدار بودن شغل می شود.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی به توسعه صنعت گردشگری شهرستان عجب شیر اشاره کرد و افزود: در این راستا باید در شهرستان عجب شیر واحدهای بوم گردی و مرکز گردشگری کشاورزی ایجاد شود.
بایرام زاده گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مطرح در تنوع محصولات کشاورزی بوده و این امر بستر مناسبی برای جذب گردشگر در فصول مختلف سال و برگزاری جشنواره‌های مختلف محصولات کشاورزی را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس جشنواره‌های متنوعی در این زمینه در طول سال برگزار می‌شود که از ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.
بایرام زاده با بیان اینکه تاکنون در شهرستان عجب شیر پروانه گردشگری کشاورزی صادر نشده است، گفت: مجوزهای فعالیت با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای واحدهایی که درخواست دارند صادر می شود که در کنار فعالیت اصلی کشاورزی امکان ارائه خدمات گردشگری کشاورزی نیز فراهم شود.
وی ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های منحصربه‌فرد کشاورزی شهرستان عجب شیر، تنوع محصولات تولیدی، رغبت گردشگران و همچنین لزوم بهره‌مندی از این ظرفیت بی‌نظیر و ارزشمند در راستای توسعه گردشگری، با برگزاری دوره های آموزشی از طرف سازمان میراث فرهنگی استان پروانه‌های بهره‌برداری گردشگری به کشاورزان داده می شود.
وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های پیش قراول در توسعه صنعت گردشگری بومگردی یاد و اضافه کرد: با توجه به توسعه این حوزه طی سال های اخیر و با بازگشت شرایط عادی در صنعت گردشگری شاهد درآمدزایی این واحدها خواهیم بود.
وی بیشترین تعداد واحدهای بومگردی در آذربایجان شرقی را متعلق به شهرستان های اسکو در روستای گردشگری کندوان، خداآفرین، کلیبر و ورزقان و مراغه اعلام کرد.
بایرام زاده خواستار ایجاد واحدهای بوم گردی در شهرستان عجب شیر شد و افزود: با توجه به حضور گردشگران در بخش قلعه چای و ظرفیت بالای این منطقه ایجاد مراکز بوم گردی می تواند موجب رشد و توسعه گردشگری منطقه شود و از جمله خانه اربابی جوان قلعه مستعد برای ایجاد مرکز بوم گردی است.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز تخصیص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری، احداث، تکمیل، تجهیز، مرمت و سامان‌دهی بافت‌ها و بناهای تاریخی شهرستان عجب شیر از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته را خواستار شد و افزود: تکمیل زیرساخت‌ و مرمت آثار تاریخی، موجب توسعه گردشگری عجب شیر خواهد شد.
جعفر قادری با بیان این که تعداد آثارتاریخی شناسایی شده شهرستان عجب شیر۱۱۶ اثر است، افزود: این آمار حاکی از ظرفیت فوق العاده شهرستان در حوزه آثار ارزشمند تاریخی و گردشگری و جذب گردشگر است که با برنامه ریزی مدون و اصولی می توان شاهد توسعه این صنعت در شهرستان شد.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب قلعه ضحاک، پل خانیان، کتیبه اورارتویی، حمام نوبهار و حمام مدفون شیشوان، بر لزوم تسریع عملیات احیا و بازسازی و مرمت آنها و همچنین مرمت مسجد شیلو و امام زاده داود و امام زاده قاسم جهت بازدید گردشگران تاکید کرد.
وی اظهار داشت: در شهرستان عجب شیر از خدمات و ظرفیت های موجود به خصوص در بخش قلعه چای استفاده نشده است و باید در این بخش زیرساخت های لازم فراهم شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: