سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
دومین نمایشگاه جشنواره استانی و بیست و هشتمین نمایشگاه ملی مد و لباس در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز افتتاح شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل ازایرنا، این نمایشگاه دارای حدود 20 غرفه و یک سالن نمایش آثار برگزیده جشنواره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: مد و لباس به عنوان سلیقه بخشی از هویت هر کشور است.
علی اکبر صفی پور اظهار کرد: تلفیق سلیقه و هویت در لباس باید طوری باشد تا جذابیت داشته و مورد استقبال جوانان قرار گیرد.
وی افزود: طراحی، قیمت و استقبال جوانان عوامل تعیین کننده در استفاده از مدهای جدید لباس است.
صفی پور بخش خصوصی را رکن اصلی در تولید لباس های یاد شده دانست و گفت: بخش خصوصی باید وارد عرصه شود و بخش دولتی نیز حمایت و مشارکت های لازم را درزمینه مد و لباس های منطبق با قانون و شرع خواهد داشت.
فرماندار شهرستان تبریز نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: نمایشگاه حاضر، گوشه ای از هنر تبریز و لباس های سنتی این شهر و ایران به نمایش گذاشته شده است که عمدتا پیشینه تاریخی دارند.
رحیم شهرتی فر گفت: در این نمایشگاه تلاش شده لباس ها و مدهای سنتی ایرانی و آذربایجانی درکنار مدهای جدید اسلامی به جوانان معرفی شود.
وی اضافه کرد: لباس و مد باید متناسب با فرهنگ و اعتقادات دینی باشد و تولید کنندگان لباس این نوع لباس را الگوی تولید خود قرار دهند.
دبیر برگزاری نمایشگاه و جشنواره مد و لباس نیز به ایرنا گفت: 800 اثر در9 بخش از جمله شامل، دوخت لباس سنتی و بومی ، طرح لباس، عکس، فیلم و نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
حسین آذرنیا اظهارکرد: از این تعداد حدود 130 اثر به نمایش گذاشته شده است و برگزاری کارگاه های تخصصی رایگان در رشته های ذکر شده از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.
برچسب ها: مد ، لباس ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: