جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
عجب شیر پرس - دومین دوره مسابقات سوارکاری کورس بهاره شمال غرب کشور به میزبانی عجب‌شیر با شناخت سوارکاران برتر به پایان رسید.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل ازایرنا، مسابقات سوارکاری کورس بهاره شمال غرب کشور با شرکت ۱۵ سوارکار از استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در میدان اسبدوانی شمال غرب کشور در عجب شیر و در مسافت یک هزار متر برگزار شد و سوارکاران با اسب‌های نژاد عرب، تروبرد، دوخون، ترکمن و کرد با هم به رقابت پرداختند.

در این مسابقات در سه کورس، سجاد عبدی با اسب طوفان طلائی  از شهر کلیبر، سمیرا صحرائی با اسب نیکان از ایلخچی ومهرداد سیرانی با اسب سالوادوراز خوی اول شدند.

فریدون افشار، رییس اداره ورزش و جوانان عجب شیر به ایرنا گفت: این شهرستان برای توسعه رشته های مختلف سوارکاری از قابلیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به بافت و طبیعت بکر آن، می تواند به عنوان قطب اصلی این رشته معرفی شود.

وی تکمیل پیست سوارکاری عجب شیر و ایجاد مکان پرورش اسب در این شهرستان را از برنامه های توسعه این رشته ورزشی اعلام کرد.

افشار یادآوری کرد: صنعت پرورش اسب می تواند به عنوان یک صنعت پاک در توسعه پایدار استان نقش به سزایی ایفا کند و باید با علمی کردن آموزش های آن، استفاده از آموزش های مهارتی و ایجاد مرکز علمی کاربردی اسب سواری، این صنعت را به عنوان یک صنعت پاک و البته سودآور در استان گسترش داد.

وی، با اشاره به اینکه برنامه های ویژه ای برای گرایش بیشتر جوانان به سمت ورزش سوارکاری تدارک دیده شده است، اظهار کرد: باید در راستای توسعه این رشته ورزشی، تبلیغ بیشتری انجام شود تا جوانان زیادی به این رشته ورزشی گرایش پیدا کنند.

در این مسابقات به نفرات برتر بخش‌های مختلف لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: