جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
عجب شیر پرس - برداشت سیب‌زمینی تابستانه با برگزاری مراسم روز مزرعه در عجب‌شیر در روستای «گل‌تپه» از بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر در این آیین پیش‌بینی کرد که امسال ۸۰ هزار تن سیب‌زمینی در این شهرستان برداشت شود و اظهار داشت: سالانه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ خانوار شهرستان سیب‌زمینی می‌کارند.
احمد اسلامی افزود: عجب‌شیر از قطب‌های تولید سیب‌زمینی تابستانه در آذربایجان‌شرقی و کشور محسوب و کشت و برداشت آن به صورت تمام‌ مکانیزه انجام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تنها جمع‌آوری و بسته‌بندی این محصول به صورت دستی انجام می‌شود، اضافه کرد: برداشت محصول سیب‌زمینی در این شهرستان از آخر خردادماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد.
وی حجم تولید سیب‌زمینی در هر هکتار از اراضی کشاورزی عجب‌شیر را ۵۰ تن عنوان کرد و افزود: میانگین عملکرد گاهی در هر هکتار به ۶۵ تن نیز می‌رسد.
وی ادامه داد: ۱۲ رقم سیب‌زمینی در منطقه کشت می‌شود که مهم‌ترین ارقام این شهرستان آتریا، یعلوا، آریندا، سانته، آگریا، اسپریت و مارفونا است.
تاکید فرماندار عجب‌شیر به افزایش بهروری
فرماندار عجب‌شیر نیز با اشاره به اینکه رتبه اول استانی در کشت سیب‌زمینی تابستانه با ۲ هزار هکتار مساحت به این شهرستان تعلق دارد، اضافه کرد: آموزش‌های ترویجی در اصول صحیح مدیریت زراعی به خصوص مصرف بهینه آب، کود، سم و استفاده از روش‌های نوین آبیاری از جمله مواردی است که به افزایش بهره‌وری این محصول منجر می‌شود.
جعفر قادری با تاکید بر افزایش ضیرب مکانیزاسیون کشاورزی در مزارع این شهرستان اظهار داشت: جهاد کشاورزی در این زمینه باید اقدامات جدی انجام دهد و با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، رعایت اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری بسیار حائز اهمیت است.
سیب‌زمینی عجب‌شیر به دلیل کیفیت مناسب بازار قابل توجهی دارد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: