جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
عجب شیر پرس - مراسم روز مزرعه با برداشت سیب زمینی در این شهرستان با حضور فرماندار و مسئولین استانی جهاد کشاورزی و مسیولین شهرستانی در مزرعه پایلوت در روستای گل تپه در مساحت ۸هکتار سیب زمینی بصورت مکانیزه و آبیاری بصورت نوار تیپ کشت کرده بود برگزار گردید.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرنگاران جوان، جعفر قادری فرماندار عجب‌شیر در حاشیه مراسم روز مزرعه با بیان اینکه اقدامات مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان در دستور کار قرار دارد، گفت: لازم است در این خصوص همکاران ما اقدامات جدی را انجام دهند.  

رتبه اول استانی در کشت سیب زمینی تابستانه به مساحت دوهزارهکتار به شهرستان عجب شیر تعلق داشته و در راستای آموزش‌های ترویجی مهارتی صورت گرفته موفقیت‌های چشمگیری در اصول صحیح مدیریت زراعی بخصوص مصرف بهینه آب، کود، سم و استفاده از روش آبیاری قطره‌ای در این شهرستان را شاهد هستیم.

 با توجه به شرایط اقلیمی منطقه رعایت اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشت محصولات زراعی بسیار حائز اهمیت هست.

  تولید محصول سالم در عرصه کشاورزی و لزوم توجه به اکوسیستم و محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و تلاش هر چه بیشتر در این زمینه باید صورت پذیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: