جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح نمایندگان برای حذف شرکت‌های واسطه‌ای برای جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، حسین رجایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت، گفت: بررسی این طرح در کمیسیون به اتمام رسیده و برای بررسی در صحن علنی به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شده است که در دستور کار پارلمان نیز قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در حوزه کارگری و ساماندهی کارگران چه کارگرانی که در بخش خصوصی کار می‌کنند و چه کارگرانی که در بخش دولتی به عنوان پیمانکاری کار می‌کنند مجلس برایشان برنامه دارد، افزود:در حوزه کارگران و کارمندان دولتی یک اتفاقی بدی که در 2 دهه گذشته در کشور رخ داده این است که یکسری شرکت‌های واسطه‌ای آمده‌اند بین دستگاه‌های دولتی و اجرایی که برای دستگاه‌های دولتی تامین نیرو کرده‌اند که مشکلات عدیده‌ای را در این زمینه ایجاد کرده‌اند.
نماینده لنجان در مجلس با تاکید براینکه این نوع شرکت ها آسیب‌های جدی در حوزه‌ کارگری ایجاد کرده‌‌اند، اظهار کرد: این شرکت‌ها  به ازای جذب نیرو یک عددی  را از دستگاه‌های اجرایی دریافت می‌کنند در حقیقت حلقه واسط بین کارگر و کارفرما شده‌اند که مشکلات جدی را ایجاد کرده‌اند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه سود اصلی را در این وسط شرکت‌های واسطه‌ای برده‌اند و بیشترین ضرر را هم کارگران کرده‌اند، عنوان کرد: با شیوه و چرخه غلطی که در 2 دهه گذشته ایجاد شده  فاصله بین کارگر و کارفرما زیاد شده است و دلالی در این حوزه ایجاد شده است.
رجایی با بیان اینکه برنامه کمیسیون اجتماعی مجلس این است که شرکت‌های واسطه‌ای را حذف کند، اضافه کرد: در طرحی که در کمیسیون تدوین کردیم قرار بر این است  اگر دولت نیاز به کارگر یا کارمند در بخشی دارد خودش شرکت تامین نیروی دولتی ایجاد کند و از آن طریق نیرو به صورت قراردادی جذب کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: