پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
عسگری خبر داد:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان از امکان واگذاری زمین صنعتی یا کارگاهی به واحدهای صنفی تولیدی و صنعتی خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، محمد علی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بخشی از مهمترین وظایف و اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: بهبود فضای کسب و کار یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست تا از این طریق، سهم استان از صنعت کشور را افزایش داده و در افزایش تولید ناخالص داخلی نقش مثبت و بارزی داشته باشیم.

 وی افزود: افزایش توان رقابت پذیری واحدهای صنعتی،  ایجاد مراکز فناوری و خوشه های صنعتی، توسعه مجتمع های کارگاهی و ... از دیگر وظایف مهم ماست که به خوبی در حال اجرای آن ها هستیم.

وی از امکان واگذاری زمین صنعتی یا کارگاهی به واحدهای صنفی تولیدی و صنعتی خبر داد و اظهار کرد: تا سال گذشته امکان این امر وجود نداشت ولی از سال جاری برای واحدهای صنفی تولیدی و صنعتی متقاضی، زمین نیز در اختیار آن ها قرار داده می شود.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ادامه داد: شرکت، در توسعه و تکمیل زیر ساخت‌های شهرکها و نواحی صنعتی، عملکرد بسیار خوبی داشته است. جذب سرمایه گذار نیز از دیگر وظایف مهم ماست که در توسعه و شکوفایی اقتصادی استان و کشور نقش بسیار مهمی دارد و موجب کاهش بیکاری می شود.

 عسگری ابراز کرد: در حوزه نرم افزاری به ارتقای توانمندی واحدهای فعال در حوزه صنایع کوچک توجه داریم.خدمات مشاوره ای، اطلاع رسانی، کمک های فنی و اعتباری ،اجرای تورهای صنعتی، استقرار کلینیک صنعت دانشگاه ها و ... از مهم ترین عملکردهای شکت در حوزه نرم افزاری است.

 وی با اشاره به فعالیت فن بازار منطقه‌ای استان ادامه داد: فن بازار منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در بین فن بازارهای مستقر در سایر استان ها رتبه بسیار خوبی دارد و در بخش‌های مختلف توانسته است رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 53 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان ادامه داد: در سال 93، امکان واگذاری زمین در 38 مورد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم شد که امسال تعداد این شهرک‌ها و نواحی صنعتی به 44 مورد رسیده است. در  دو سال گذشته، 9 شهرک صنعتی جدید به شهرک های صنعتی استان افزوده شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در بخشی از سخنان خود تعداد شهرک‌های صنعتی تخصصی موجود در استان را پنج مورد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر، به تعداد کافی شهرک عمومی داریم. از این پس تمرکز اصلی شرکت شهرک های صنعتی استان بر افزایش شهرک ها و نواحی تخصصی صنعتی در راستای افزایش کیفیت تولیدات و همچنین ارتقای خدمات خواهد بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: