سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: برای توسعه استان باید در مسیر اقتصاد مقاومتی یا همان مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان حرکت کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، داود بهبودی روز یکشنبه در کمیته اجرایی ستاد اقتصاد دانش بنیان استان با اشاره به اینکه یکی از بحث ها و محور های اصلی سند تدبیر و توسعه استان توجه و تاکید بر اقتصاد دانش بنیان است، گفت: توسعه استان از مسیر اقتصاد دانش بنیان محقق می شود.
وی اظهار کرد: تداوم فعالیت های صنعتی و اقتصادی استان با فناوری های قدیمی امکان پذیر نیست و باید به سمت نوسازی حرکت کنیم.
بهبودی گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی و اقتصادی استان از فناوری های خاصی استفاده می کنند اما هنوز به سمت تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان حرکت نکرده اند و باید این شرکت ها در این مسیر هدایت شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رعایت استانداردهای مورد نیاز برای تولید محصولات دانش بنیان را ضروری دانست و یادآور شد: هیچ محصول دانش بنیانی بدون طی مراحل کسب استانداردهای مورد نیاز نباید وارد بازار شود.
وی افزود: اداره کل استاندارد می تواند با تعریف راهکارهای ویژه ای سرعت بررسی پرونده های شرکت های دانش بنیان را تسهیل کند.
بهبودی ادامه داد: انتظار می رود در دستگاه های سرویس دهنده با شرکت های فناور و دانش بنیان بخش های خاصی با حضور کارشناسان خبره تعریف شود تا مدیران این شرکت ها بدون اتلاف وقت به بخش های مربوطه مراجعه کنند.
وی اظهارکرد: بدون شک قوانین نیز باید در مسیر تسهیل فرایند انجام فعالیت های مرتبط با شرکت های دانش بنیان باشند اما نوع برداشت از قوانین نیز مهم است و ما باید بتوانیم از قوانین موجود بهترین استفاده را به منظور بهره مندی شرکت های دانش بنیان از ظرفیت های موجود ببریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با اشاره به تاکید ویژه و حمایت های خاص استاندار از فعالیت های حوزه فناوری یادآور شد: فعالیت ها در سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی باید به گونه ای باشد که فضای عمومی جامعه باور کند که دولت حامی این شرکت هاست و این حمایت نباید تنها در بخش مدیریت های کلان استانی خلاصه شود و همه مدیران میانی نیز باید به این باور رسیده باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: