جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
ویس‌کرمی:
عجب شیر پرس - نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: گاهی مجلس تحت تأثیر فضاسازی‌های کاذب قرار گرفته و صدای مردم شنیده نشده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقاط ضعف و قوت مجلس یازدهم و بررسی عملکرد دو ساله نمایندگان در اخذ تصمیمات شاخص گفت: مجلس یازدهم در بعضی موارد عملکرد قابل توجهی داشته و در برخی موارد هم نتایج این چنین نبوده است؛ اما خوشبختانه شماری از مصوبات دو ساله اخیر موارد خوبی بودند که از جمله آنها می‌توان به قانون راهبردی هسته‌ای اشاره کرد.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت توان، تجربه، تسلط بر قانون اساسی و آیین‌نامه مجلس تصریح کرد: قانون حمایت از تولید دانش‌بنیان که در راستای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد از جمله اقدامات حائز اهمیت مجلس بود. کمیسیون آموزش با کمک کمیسیون‌های دیگر، ذی‌نفعان و بخش‌هایی که با این حوزه در ارتباط بودند جلسات متعددی برگزار کرد و در زمانی طولانی این طرح را تهیه کرد.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس عنوان کرد: علاوه بر این، در بحث رتبه‌بندی معلمان، مجلس کار خود را به خوبی انجام داد و امید است دولت نیز بتواند آن را به خوبی اجرایی کند تا مطالبات فرهنگیان برآورده شود.
وی با اشاره به توجه مجلس به فضای کسب و کار، اظهار کرد: نمایندگان در زمینه تسهیل کسب و کار اقدامی شایسته انجام دادند و با حذف امضاهای طلایی کمک خوبی به این بخش انجام شده است.
ویس‌کرمی در رابطه با ورود مجلس به حوزه مسکن بیان کرد: شاید به نظر برسد قانون جهش مسکن بلندپروازانه باشد اما ورود مجلس به حوزه مسکن اثرگذار خواهد بود.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با بیان اینکه ممکن است گاهی تحت تأثیر فضای کاذب قرار گرفته باشیم، گفت: بعضی اوقات اتفاق افتاده که مجلس تحت تأثیر فضای کاذب قرار گرفته و صدای مردم شنیده نشده و نتیجه امر، مطالبه مردم نبوده است، یعنی به نوعی دچار حاشیه شده‌ایم و این همان نقدی است که می‌تواند به مجلس یازدهم وارد باشد، بنابراین نباید دچار حاشیه و فضاسازی‌ها قرار بگیریم.
وی در پاسخ به این سوال که مجلس به صورت مصداقی در کدام موارد دچار حاشیه شده است، بیان کرد: برای مثال موضوع برگزاری کنکور، آزمون دستیاری، تعویق برگزاری آزمون‌ها مواردی هستند که ورود مجلس به آنها در اثر حواشی بود.
ویس‌کرمی اظهار کرد: طبق اصل ۵۷ قانون اساسی هر قوه در جمهوری اسلامی عملکرد مستقلی از سایر قوا دارد. قوه مجریه نیز، قوه‌ای مستقل است و اگر بنا باشد دولت برای هر تصمیم‌گیری با کمپین، تذکر و واکنش تعدادی از نمایندگان مواجه باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس افزود: بنابر قانون، نمایندگان ابزارهایی را در اختیار دارند که نباید فراتر از آنها اقدام کنند. نباید از قانون عدول و یا از ابزارهایی که داریم جایی غیر از آنجا که باید، استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد در بعضی مسائل دچار این اشتباهات شده‌ایم و گاهی ممکن است تا حدی جوزده شده باشیم، برای مثال در بحث شفافیت قوای سه گانه انتقاداتی وارد است و در قانون فضای مجازی نیز تا حدی مرعوب شدیم. این در حالی است که می‌توانستیم بهتر عمل کنیم.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس ادامه داد: همچنین مواردی هستند که مجلس هنوز به آنها ورود نکرده و باید هر چه سریع‌تر آنها را پیگیری کند. یکی از آنها تصویب قانونی برای گزینش است. متأسفانه جای یک قانون خوب و مترقی در این زمینه به شدت خالی است.
ویس‌کرمی تاکید کرد: اگر واقع‌بین باشیم آیا شفاف کردن همه مسائل آنچنان که در طرح شفافیت قوای سه گانه آمده است صلاح است؟ آیا اجرایی است و با اصول قانون اساسی تطبیق دارد؟ به نظر می‌رسد در بعضی موارد از عملکرد حرفه‌ای فاصله گرفته‌ایم.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس جای کارشناسی و بررسی مسائل مختلف و مهم کشور است و جای حب و بغض‌ها، مواضع شخصی و هیجانات بازه‌ای نیست.
کرمی گفت: اگرچه این مجلس خدمات بسیار زیادی را به مردم ارائه کرده، اما باید بدانیم علیرغم تمام زحماتی که کشیده شده دچار برخی آسیب‌ها هستیم که نتوانستیم آنها را به خوبی مدیریت کنیم. انتظار این است در دو سال باقیمانده کار رو به رشد و اصلاح این موارد در اولویت باشد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: