جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
عجب شیر پرس - مرتضی موحدنیا در جلسه با حضور اعضای شوراهای اسکو، آذرشهر، عجب شیر، بناب، ملکان، مراغه در شهرستان عجب شیر افزود: انتظار مردم از شوراها داشتن برنامه و ایجاد درآمد برای شهرداری می باشد که باید شوراها به شهرداری در این امر کمک کنند چرا که فکر و نگاه و نگرش و انتظارات مردم به شوراها متفاوت شده است و درآمد شهرداری در این شرایط کفاف نیاز شهرداری ها را نمی دهد .
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از نصیر نیوز، وی افزود: ورود به مجموعه شهرداری و مدیریت شهری نیازمند برنامه است، اگر بدون برنامه وارد مدیریت شهری شویم به روزمرگی دچار می شویم و بعد از چهار سال می‌بینیم کارنامه‌مان خالی است.
موحدنیا با بیان اینکه مردم عملکرد چهارساله شورای اسلامی شهر را قضاوت خواهند کرد، گفت: اگر از مردم فاصله گرفته شود هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود چراکه شهر متعلق به شهروندان است.
وی با تاکید بر نهادینه شدن تفکر شورایی گفت: اعضای شورا باید در راستای خواست عموم مردم کارکنند و باید انتظارات مردم را بدانند چرا که رمز موفقیت شورا لازمه تعامل و مشاوره گرفتن از مردم و نخبگان شهر، اساتید و کلیه شهروندان می باشد که با جمع آوری انتظارات و پیشنهادات در شورا جمع بندی و در راستای تحقق اهداف برنامه ریزی می شود.
وی عامل فساد در شهرداری ها را نبود خدمات الکترونیکی عنوان کرد و گفت: زمانی شورا موفق است که در آن وحدت و همدلی باشد و شوراها باید برای منافع شهر تصمیم گیری کنند و برنامه ریزی لازم و نقشه راه را باید شورا به شهردار بدهد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: علت عدم سرمایه گذار ناآشنایی با زمینه های سرمایه گذاری است و در این راستا در جهت معرفی ظرفیت های هر شهر نمایشگاه  گشایش خواهد یافت .
وی بر استفاده از ماده ۶۹ واگذاری اراضی دولتی به شهرداری در ایجاد شهرک های ویلایی در داخل حریم  و خارج حریم و قطعه بندی آنها و با فروش آنان با درامد زایی این طرح ها در راستای ایجاد طرح های عمرانی و اشتغال زایی در شهر توسط شهرداری تاکید کرد.
وی گفت: شوراها با ایجاد این طرح ها در شهرها در راستای اشتغالزایی نقش داشته باشند و  الگویی برای جوانان شهر باشند.
فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این مراسم با بیان اینکه تفکر شورایی باید قلبی و اعتقادی باشد، افزود: اکثر آسیب که از شوراها شناسایی شده نبود اعتقاد قلبی به وظایف شوراست.
جعفر قادری گفت: اهمیت و هدف اصلی تشکیل شورا با توجه به فرامین قرآن کریم و احدایث مختلف که تاکید شده است از جایگاه مهم مشورت و همفکری است که با شکل‌گیری حکومت جمهوری اسلامی و ضرورت نهادینه کردن احکام اسلامی در جامعه، موضوع شورا به عنوان ارکان تصمیم گیری جامعه در روند اداره مملکت مد نظر قرار گرفت.
وی با بیان اینکه نقش مثبت شوراها باعث موفقیت مدیریت شهری می‌شود، اضافه کرد: اگر شوراها نقش خود را به خوبی ایفا کنند قطعا قدم مثبتی در توسعه عمران شهری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برداشته خواهد شد.
وی گفت: در دین اسلام و قانون کشورمان به جایگاه ویژه شوراها اشاره شده است و در حقیقت شوراها در جامعه نقطه اتصال مردم و حاکمیت بوده و به نوعی زبان گویای مطالبات مردم هستند که می بایست قدردان این اعتماد مردم بوده و از فرصت خدمتگزاری خود به نحو احسن برای جلب رضای خداوند بهره ببرند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: