سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
عجب شیر پرس - عضو هیات مدیره خانه سینمای مستند استان آذربایجان شرقی از ساخت مستند پرتره «محمد ولی نصیبی سیس» به عنوان یکی از شخصیت های ماندگار جنگ تحمیلی به سفارش اداره حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خبر داد.
لعیا میر نصیری کارگردان این اثر مستند در گفتگو با خبرنگار روزنامه عجب شیر با اشاره به اینکه تم اصلی کار در ارتباط با پرداختن به بیوگرافی یک شخص می باشد، گفت: این پروژه در ارتباط با موضوع دفاع مقدس بوده و سعی دارد در شناساندن یکی از دلاور مردان دوران جنگ که در سال 1362 عازم جبهه شده اند و در اوایل همان سال به اسارت درآمده اند، گام بردارد و نسبت به ایثار و فداکاری افرادی که در آن برهه از تاریخ این کشور، قدم در راه عشق نهادند و در این مسیر سراز پا نشناختند تا آسیبی به خاک این مملکت وارد نیاید، به وظایف خود عمل نماید.
عضو فعال انجمن فیلم استان در ادامه با بیان اینکه باید سعی کنیم در معرفی الگوهای آن دوره به نسل جدید کوشا باشیم، افزود: محمد ولی نصیبی سیس با گذراندن 7 سال اسارت توانست تابلویی از ایثار و مقاومت را با سربلندی تمام به تصویر بکشد و این در حالی اتفاق افتاد که خانواده وی گمان می کردند که وی به شهادت رسیده است و هیچگونه خبری را از طرف صلیب سرخ دریافت نمی کردند. بعد از تحقیق و تفحص از طریق ارگان های ذیربط اطلاع یافته اند که وی در اسارت به سر می برد ولی بعد از مدتی ارتباط نوشتاری ایشان هم به صورت کامل قطع شده است و خانواده وی به این اطمینان می رسند که ایشان در دوره اسارت به شهادت رسیده اند.
میرنصیری اضافه کرد: ما سعی کرده ایم در ساخت این پروژه به معرفی کامل شخصیت والای این رزمنده اسارت کشیده، بپردازیم. چون به لحاظ پرداختن به زندگی شخصی «ولی نصیبی سیس» به غیر از خدمات ارزشمندشان در امورات کمک رسانی، به نکات قابل توجهی دست یافته ایم که از آن جمله حضور خود ایشان بر مزارشان است که هر ازگاهی بر سر قبر خود حاضر می شود و فاتحه ای می خواند.
کارگردان اثر مستند «بُش بیر مزار» با اشاره به شخصیت ذاتی این رزمنده، خاطر نشان کرد: محمد ولی نصیبی سیس فردی بوده است که بعد از به اتمام رسیدن اسارت طولانی مدت اش با پشتکار زیاد و تلاش مستمر به ادامه تحصیل خود تا مقطع دکترا پرداخته است. از جمله فعالیت ایشان در کنار کسب مدارج علمی دانشگاهی و به عنوان کارمند شاخص پالایشگاه تبریز، می توان به  راه اندازی موسسات خیریه و میراث فرهنگی  اشاره کرد. بنابراین چون موضوع زندگی وی به لحاظ اینکه از پتانسیل لازم در جهت پرداختن و رسانه ای کردن  برخوردار بود، توجه ما را به سمت ساخت مستند از سرگذشت وی جلب کرد.
وی ادامه داد: این کار مستند به تهیه کنندگی اداره حفظ آثار تولید می شود و استارت پروژه و فیلمبرداری هم با حضور  و کلید زنی مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امیر دریادار دکتر رضا عباسی شروع شده و50 درصد کار به اتمام رسیده است و طبق برنامه ریزی به عمل آمده قرار شده که تصویر برداری این پروژه تا آخر اردیبهشت ماه به اتمام برسد وبعد از طی شدن دوره تدوین کار، تحویل این ارگان جهت اکران قرار گیرد.  
کارگردان این پروژه مستند درآخر یادآور شد: فیلمبرداری به صورت خیلی فشرده انجام می گیرد و تمامی عوامل این کار به صورت شبانه روزی در لوکیشن هایی مانند تبریز، شبستر و شهرستان سیس به فعالیت مشغولند تا کار در موعد مقرر با کسب کیفیت مد نظر در ساخت، تحویل سازمان مربوطه گردد.
لازم به ذکر است که در این کار لعیا میر نصیری به عنوان نویسنده وکارگردان، بهرام ذوالقدر تصویربردار و صدابردار، سهراب بسیمی و بهکام ذوالقدر دستیاران تصویر و حدیث ابراهیمی به عنوان مدیر تولید حضور دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: