جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان شرقی بر پایش دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه ها و مدارس تاکید کرد و گفت: حضور در مدارس و دانشگاه ها الزامی است و فقط کسانی که دارای علایم بیماری هستند نباید در کلاس حاضر شوند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، عابدین خرّم روز شنبه در جلسه استانی مقابله با کرونا با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، اظهار داشت: مدیران و مسئولان مراکز آموزش عالی و مدارس باید نسبت به وضعیت تهویه مناسب کلاس ها، استفاده از ماسک و شرایط بهداشتی خوابگاه ها توجه جدی داشته باشند.
وی افزود: جزء ۱۰ کشوری هستیم که بالاترین میزان تعطیلی در مدارس و دانشگاه ها را داشته ایم و این امر خسارت های زیادی را به فضای آموزشی کشور وارد کرده است که باید جبران شود.
خرّم بر ضرورت افزایش پوشش واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تیم های سیار جهت تزریق واکسن در دانشگاه ها و مدارس استان و همچنین در بین گروه های پرخطر و اقشاری که دسترسی به مراکز واکسیناسیون ندارند حضور یابند.
وی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن تاثیر بسیار بالایی در میزان کاهش مرگ و میر و ابتلا به بیماری دارد.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: طبق آمار ۵۱ درصد سفرهای نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته و ۲۰ درصد نسبت به سال ماقبل شیوع کرونا افزایش داشته که تاثیر این سفرها در روند ابتلا به بیماری در روزهای آتی خود را نشان خواهد داد.
وی گفت: در سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی و همکاری و تلاش همه دستگاه های خدمت رسان، میزان تصادفات در استان حدود ۴۰ درصد و میزان فوتی ها ۴۷ درصد کاهش یافته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت ثبت نام اصناف در سامانه ایران من ، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار صنف در استان فعال است که حدود ۳ درصد از آنها در این سامانه ثبت نام کرده اند.
تراب محمدی افزود: ضروری است اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت به توجیه افراد جهت ثبت نام در سامانه ایران من بیش از پیش تلاش کنند.
وی ادامه داد: تمامی کسانی که قصد سفر از طریق هوایی، ریلی و جاده ای دارند و همچنین کسانی که قصد حضور در کنسرت ها و برنامه های فرهنگی و هنری دارند صدور بلیت باید بعد از استعلام از سامانه ایران من صورت گیرد.
محمدی همچنین با اشاره به کمبود سرویس مدارس و دانشگاه ها از شهرداری ها خواست در این خصوص مساعدت کرده و با مدارس و دانشگاه ها جهت ارایه سرویس همکاری کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نارسایی ها و چالش های موجود در مدارس استان، گفت: در برخی مدارس استان با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده و دستگاه های تهویه هوا مواجه بودیم.
بدر شکوهی افزود: برای تهیه دستگاه های تهویه هوای مدارس کمتر برخوردار، تعدادی از سازمان های مردم نهاد و موسسه های خیریه استان برای خرید از تولیدات شرکت های دانش بنیان اعلام آمادگی کرده اند.
وی ادامه داد: با مشارکت دفاتر تسهیل گری چهارگانه تبریز و تعدادی از موسسه های خیریه و سازمان های مردم نهاد ۱۰۰ هزار عدد ماسک تهیه شده که برای توزیع در مدارس کم برخوردار در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.
شکوهی گفت: خدمات دندانپزشکی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مدارس مناطق کمتر برخوردار در حال ارایه است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: