جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
فرماندار تبریز اعلام کرد
عجب شیر ما - فرماندار تبریز گفت: از مجموع 283 نامزد ثبت‌نامی حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو، 166 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند که برای راهیابی به مجلس خبرگان رهبری 6 نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، رحیم شهرتی‌فر عصر امروز در همایش انتخابات و مشارکت حداکثری حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو اظهار داشت: ما در آستانه رویداد مهم انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی قرار داریم و همه مسئولیم به ایفای کامل نقش خود در این ارتباط بپردازیم و نسبت به حضور آگاهانه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همت تمام به خرج دهیم.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم‌سالاری دینی است که چارچوب حقوقی و قانونی شهروندان مداخله آگاهانه در اداره امور جامعه از طریق حضور در انتخابات بوده که بهترین روشی است که به کل جوامع بشری اثبات کنیم جمهوری اسلامی پایبند مردم سالاری از نوع دینی است.

شهرتی‌فر تأکید کرد: مردم‌سالاری دینی یک امتیاز اعطاء شده از سوی حکومت نیست بلکه حق ملت است که با تقدیم هزاران شهید گلگون کفن به آن دست یافته‌اند تا حکومت جمهوری اسلامی استمرار و منویات معمار کبیر انقلاب تحقق یابد.

فرماندار تبریز خاطر نشان کرد: شوکت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی تنها با تداوم حضور آگاهانه مردم در همه صحنه‌های اجتماعی و سیاسی از جمله انتخابات قوام و دوام خواهد یافت و امنیت ملی و ثبات سیاسی ما تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال عبور از چالش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستیم باید بتوانیم نمایندگانی شایسته و در شأن این نظام را انتخاب کرده و تحویل مجلس دهیم، ابراز امیدواری کرد: باید در این دوره بتوانیم اشخاصی که دارای ثبات شخصیت فکری، بینش سیاسی لازم و تجارب کافی برای نمایندگی و وکالت مردم هستند را به مجلس بفرستیم.

* اختصاص یک شعبه مخصوص اخذ رأی برای ارامنه

فرماندار تبریز در ادامه اعلام کرد: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجموع از تبریز 715 حوزه اخذ رأی یک شعبه به ارامنه اختصاص دارد و 108 شعبه در اسکو و 81 شعبه در آذرشهر استقرار خواهد یافت.

وی افزود: در مجموع 904 شعبه اخذ رأی در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو استقرار خواهند یافت و در هر شعبه حدود 15 نفر و در سطح استان بیش از 45 هزار نفر در برگزاری انتخابات دخیل خواهند بود که حدود 13 هزار نفر از آنان در تبریز هستند.

شهرتی‌فر یادآور شد: از مجموع 283 نفر کاندیدای ثبت‌نامی حوزه، 164 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و در حال حاضر مانده کاندیداهای تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی 166 نفر هستند که برای راهیابی به مجلس خبرگان رهبری 6 نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.


برچسب ها: فرماندار ، انتخابات ، مجلس ، 94
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: