سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
عجب شیر پرس - فرماندار نطنز ضمن اشاره به مشارکت بخش خصوصی در تکمیل زیرساخت گردشگری منطقه گفت: نطنز رتبه سوم بازدید گردشگران در استان اصفهان را به خود اختصاص داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، محمد ظریفی فرماندار شهرستان نطنز با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناسب و وجود ظرفیت‌های قابل توجه در شهرستان نطنز اظهار داشت: نوروز امسال شهرستان نطنز با 267هزار بازدیدکننده، رتبه سوم در استان اصفهان را از لحاظ آمار به خود اختصاص داده است.
فرماندار نطنز  گفت:  وجود امامزادگان واجب‌التعظیم آقاعلی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) بادرود و همچنین امامزاده شاه سلطان حسین(ع) در بخش مرکزی، مسجد جامع نطنز، اماکن میراثی و تاریخی، آداب و رسوم شهرها و روستاها، هوای مطبوع و طبیعت بکر و غیره جهت حضور مسافران تاثیر به‌سزایی داشته است.
ظریفی خاطر نشان کرد: نزدیکی کوهستان کرکس با کویر و دارا بودن دو نوع آب هوای کویری و کوهستانی در شهرستان نطنز تاثیر زیادی در جذب گردشگر داشته و مواردی همچون وجود سه بوتیک هتل  و همچنین تنها هتل چهار ستاره شهرهای استان و اکو کمپ توریستی متین‌آباد و همچنین وجود روستاهای دیدنی از جمله ابیانه از موارد مهمی بوده که توانسته در بحث گردشگری و فراهم نمودن شاخص‌های حضور مسافر مد نظر قرار گیرد.
فرماندار شهرستان نطنز گفت: مدیریت شهرستان نطنز و تمامی ادارات از چند هفته قبل، خود را مهیای حضور گردشگران کرده بود تا نوروز امسال شاهد مشکلات و تنش‌های مختلف نشویم؛ بازدیدهای مرتب و سرزده نیز در دستور کار قرار گرفت تا با نظارت مستقیم شخص فرماندار، معاون فرماندار، بخشداران و روسای دستگاه‌های اجرایی بتوانیم مشکلات را در صحنه مدیریت کنیم.
ظریفی همچنین در ادامه تصریح کرد: شهرستان نطنز در حال حاضر یک هزار و 540 تخت فعال در مراکز بومگردی، اقامتگاه سنتی، کمپ گردشگری و هتل دارد و تا سال آینده با افزایش تعداد 520 تخت جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی تاکید کرد: برای سال‌های بعد حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری، ایجاد زیر ساخت مناسب در بحث گردشگری مثل ساخت مساجد و سرویس بهداشتی و وسایل و امکانات رفاهی مناسب، نصب تابلو راهنمایی به‌خصوص شناسایی نطنز در اتوبان‌ها و جاده‌های اصلی، تبلیغات در فضای مجازی تاثیرات به‌سزایی خواهد داشت.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: