يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
تراکتور مشمول قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای تابش در نخستین برنامه سفر خود به تبریز در دیدار با مدیران شرکت صنعتی تراکتوسازی ایران گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، تراکتور جزو اقلام مشمول قیمت گذاری بوده و شرکت تراکتورسازی مکلف است قبل از فروش، قیمت مصوب را از این ستاد دریافت کند.
تعیین قیمت منوط به کارشناسی سازمان حمایت و مصوبه ستاد تنظیم بازار خواهد بود.
در قیمت گذاری دستوری بدون بررسی مستندات مالی تصمیم گیری می‌شود، اما در قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار تمامی مستندات و بهای تمام شده کالا احصا، سود متعارف محاسبه و قیمت نهایی اعلام می‌شود.
 بر اساس قانون، ماشین آلات کشاورزی باید به بهای تمام شده فروخته شود.
قیمت گذاری تراکتور نیز بر اساس ضوابط صورت‌های مالی حسابرسی شده صورت می‌گیرد.
بر اساس آخرین اطلاعات ما به استناد مکاتبه‌ای از جهادکشاورزی، اخیرا کشاورزان برای تحویل تراکتور به تراکتورسازی معرفی نمی‌شوند که این موضوع مثبتی برای کشاورزی کشور محسوب نمی‌شود.
 از اول دی ماه به دلیل بلاتکلیف بودن قیمت تراکتور عملا سازمان‌های جهادکشاورزی کشاورزان را برای دریافت تسهیلات خرید تراکتور به بانک‌های عامل معرفی نمی‌کنند.
 با دستور وزرای صمت و کشاورزی و تعامل فی مابین، حل این معضل جزو اولویت‌های ما قرار داشته و امیدواریم تا پایان سال مشکل معرفی کشاورزان برای دریافت تسهیلات از بانک حل و فصل شود.
 امروز موضوعاتی مانند تامین لاستیک و تسهیل فرایند دسترسی کشاورزان برای ماشین آلات کشاورزی نظیر تراکتور در اولویت قرار دارد.
راهکار‌هایی برای تامین لاستیک تراکتور ۱۵۰۰ و راه اندازی مکانیسم تحویل تراکتور به کشاورزان اتخاذ شده است و به زودی عملیاتی می‌شود.
 پرنیان رئیس سازمان صمت استان  آذربایجان شرقی هم وجود  صنعت بزرگ تراکتورسازی را مایه غرور و غیرت آذربایجان دانست و گفت: با جذب سرمایه گذاری‌های جدید و ارتقای فناوری در این مجتمع در مسیر حمایت و حفاظت از این سرمایه ملی حرکت خواهیم کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: