چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
وزیر راه و شهرسازی:
عجب شیر پرس - وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات ساخت مسکن در کشور یک تا یک سال و نیم به طول می‌انجامد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «رستم قاسمی» در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران افزود: امروز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی در حال ساخت استان مرکزی مورد بررسی قرار گیرد و همچنین برای گام بعدی نیز برنامه‌ریزی می‌شود.
وی بیان کرد: استان مرکزی در آماده‌سازی عوامل مربوط به ساخت واحدهای مسکن ملی از قبیل انتخاب و جانمایی زمین بسیار موفق عمل کرده که جای تقدیر و تشکر دارد و امروز عملیات اجرایی بخشی از این طرح ارزشمند آغاز می‌شود.  
وزیر راه و شهرسازی در خصوص الکترونیکی شدن مجوزهای کسب و کار  تصریح کرد: این مهم دستور رئیس جمهوری است و وزارتخانه‌ها باید خود را به این درگاه متصل کنند، خوشبختانه چون وزارت راه و شهرسازی زیرساخت‌های مطلوبی را از جمله سامانه املاک و اسکان، سامانه نهضت ملی مسکن و سامانه‌های حمل و نقل که امروز در وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است را  از قبل تهیه کرده، می‌تواند در حوزه اشتغال به خصوص در سرعت بخشیدن به صدور مجوزها موفق عمل کند.
قاسمی با بیان اینکه عملیات اجرایی هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک از امروز آغاز می‌شود اظهار داشت: ساخت مسکن در کشور یک تا یک سال و نیم زمان می‌برد اما در نهایت زمان تمام شده برای تکمیل این طرح در استان به پیگیری‌ها و ظرفیت‌های موجود بستگی دارد.  
بازدید از روند اجرایی طرح مسکونی شهید سلیمانی اراک، بازدید از چند واحد تولیدی از جمله هپکو و واگن‌پارس این شهر و شرکت در شورای مسکن استان مرکزی از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به این استان است.
استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک‌میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت داردکه بیش از ۶۵۰ هزار نفر آنان ساکن کلانشهر اراک هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: