پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد؛
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان‌شرقی بهره‌وری و رشد اقتصادی پایین استان را نتیجه مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری دانست و گفت: هیچ کاری برای من مهم‌تر از ایجاد محیط مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری نیست.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، عابدین خرّم در نخستین جلسه ستاد رفع موانع تولید در استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در راستای جذب سرمایه‌گذاری، چند پنجره واحد در استان فعال هستند که اثربخشی لازم و کافی را ندارند و با تشکیل این ستاد انتظار می‌رود، راهکارهای اساسی و عملی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و عملیاتی شود.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های استانی باید با ریسک‌پذیری به هر شکل ممکن، آمادگی فراهم کردن فضایی کاملاً امن و جذاب برای سرمایه‌گذاری را داشته باشند.
وی، بهره‌وری و رشد اقتصادی پایین استان را نتیجه مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری دانست و گفت: هیچ کاری برای من مهم‌تر و با اولویت‌تر از ایجاد محیط مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری نیست.
استاندار آذربایجان‌شرقی، افزود: تأکید رئیس جمهور بر این است که مهم‌ترین اولویت استانداران بعد از ایجاد امنیت، بحث سرمایه‌گذاری باشد و در این زمینه، اختیارات لازم به استانداران تفویض شده و نتیجه آن رشد اقتصادی، رفع بیکاری، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه شهر تبریز، عامل اصلی توسعه در استان است، یادآور شد: متأسفانه بحث سرمایه‌گذاری در این شهر در سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته و برای جبران این عقب‌ماندگی از شهرداری تبریز خواسته‌ایم تا برنامه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری را اعلام کند.
خرّم با تاکید بر ایجاد کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد سرمایه‌گذاری، بیان داشت: باید کمیته ویژه‌ای برای توسعه شهرهای بزرگ استان که ظرفیت‌های مناسبی برای رشد اقتصادی دارند، تشکیل شود.
وی با تاکید بر اینکه باید از کلی‌گویی پرهیز کنیم، افزود: ظرفیت‌های موجود استان در حوزه‌های مختلف همچنین چشم‌انداز توسعه استان بر اساس سند آمایش برای سرمایه‌گذاران معرفی شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه مدیران باید ریسک‌پذیر بوده و تصمیم‌گیر و جهادی باشند، اضافه کرد: هیچ مدیری برای انجام وظایف محوله خود قابل پیگرد نیست؛ مدیران باید برنامه‌های خود را که افق توسعه استان را نشان می‌دهد آماده کنند و موانع را نیز اعلام کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: