جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
سفیر چین در ایران:
عجب شیر پرس - سفیر چین در ایران گفت: ما مایلیم روابطمان را جهت افزایش رفاه دو ملت توسعه دهیم و در زمینه های مختلف با ایران همکاری داشته باشیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، نخستین نمایشگاه مشترک تمبرهای ایران و چین در موزه ملی ارتباطات برگزار شد. چانگ هوا سفیر چین در ایران در این مراسم گفت: امروز شاهد افتتاح نخستین نمایشگاه مشترک تمبرهای ایران و چین هستیم ، تمبرهای کوچک به عنوان نماد تاریخ ، بیانگر توسعه یک‌کشور‌در زمینه های مختلف است ، ما مایلیم روابطمان را جهت افزایش رفاه دو ملت توسعه دهیم و در زمینه های مختلف با ایران همکاری داشته باشیم.
وی افزود: تمبرهای کوچک هم مانند یک پل دوستی است و ایرانی ها یک ضرب المثل دارند که می گویند دل به دل راه داره. ما در گذشته دو تمبر مشترک منتشر نموده ایم تمبر پل خواجو در اصفهان و تمبر برج ساعت چین و همچنین تمبر مسجد شیخ لطف الله و تمبر پل گانجی در چین ،که این نشان دهنده ی روابط خوب میان دوکشور است، و به رغم متغیرهای جهانی اراده ی کشور چین در راستای همکاری با ایران هیچ وقت عوض نمی شود. تمبرهای کوچک ، یک سفیر فرهنگی هستند و مفاهیم فرهنگی و ثروت های معنوی دو ملت هستند، که می توانند ارتباط میان دو ملت را تقویت کنند.
بروجردی سفیر اسبق ایران در چین نیز گفت: این جلسه یک بهانه ای است که ما دوستی دیرینه دو ملت را به نمایش بگذاریم، ما رابطه چند هزار ساله با کشور چین داریم، ما نماز پنج گانه را به عربی تلفظ می کنیم اما چینی های مسلمان هر پنج وعده ی نماز را به فارسی تلفظ می کنند، در خیلی از نقاط چین اشعار سعدی را به فارسی نوشتند که این ها نشان دهنده پیوند عمیق میان دوکشور است.
وی افزود: ما امروز در یک مرحله بسیار حساس در روابط دو جانبه ی میان دو کشور هستیم ، این تفاهم 25 ساله بستر بسیار خوبیست که بتوانیم گام های مهمی در راستای توسعه برداریم و وزیر محترم امور‌خارجه به زودی در همین راستا به چین سفر می کنند. این رابطه مخالفین بسیاری در دنیا دارد، امت ارائه قطعی رهبران دو کشور بسط این رابطه و ورود به همکاری های راهبردی است. انجمن دوستی ایران و چین هم از تمامی ظرفیت های خودش در جهت تحقق این اهداف استفاده خواهد کرد.
سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست  گفت: تمبر نشان دهنده ی مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بین کشور هاست، این نمایشگاه به این دلیل برگزار شده است که نشان دهنده ی ظرفیت های دو کشور در گذشته برای انتقال به نسل جدید باشد. ما در ماه گذشته تمبر مشترک دوستی دو کشور ایران و چین را رونمایی کردیم، تمبر های دو کشور به 100 سال گذشته بر میگردد که نشان دهنده ی رابطه دیرینه و دوکشورهست.
وی افزود: دو کشور ایران و چین از گذشته تاریخ و تمدن کهنی در جوامع بین المللی داشته اند، نکته بعدی بحث روابط میان دوکشور است که بنا بر تاریخ جاده ابریشم نشان از روابط خوب اقتصادی و اجتماعی میان دوکشور بوده است. امروز با سیاست گذاری و استراتژی میان دو‌کشور عزم هر دو کشور تقویت روابط و همکاری های بیشتراست، هر دو کشور به دنبال تعمیق دادن به روابط میان دو کشور هستند. ایران و چین و هیچ وقت در مقابل همدیگر قرار نگرفتند و این موضوع به گواه تاریخ است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: