پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
فرماندار ویژه مرند تشریح کرد
عجب شیرما: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص بازداشت شهردار مرند و تعدادی از کارکنان شهرداری اظهار داشت: در مورد ثابت شدن اتهام این افراد، این مراجع قضایی‌اند که تصمیم می‌گیرند.

به گزارش عجب شیرما به نقل از فارس، تقی کرمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، امانتداری را اصل مهم در حرفه خبرنگاری برشمرد و از خبرنگاران حاضر در جلسه خواست این اصل مهم را بکار برده و در انتقال اخبار و مطالب براساس ظن و گمان شخصی خود عمل نکنند.

وی با اشاره به اینکه امانتداری از شروط اصلی خبرنگاری است، یادآور شد: مطبوعات و اصحاب رسانه با رعایت احترام و اخلاق‌مداری در شغل شریف خبرنگاری می‌توانند تفکرات خود را در قالب تحلیل و تفسیر ارائه کرده و آزادانه به نقد مسئولان بپردازند.

در ادامه این نشست تقی کرمی معاون استاندار آذربایجانشرقی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

فرماندار ویژه شهرستان مرند در ارتباط با پروژه انتقال آب ارس گفت: این پروژه عظیم شاه بیت پروژه‌های دولت تدبیر و امید در منطقه است و کل اعتباری که در سال‌جاری جهت پروژه انتقال آب ارس به دشت هرزندات، یکانات و تامین آب شرب مرند هزینه خواهد شد مبلغی بالغ بر 500 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: قرارداد 103 میلیارد تومانی این پروژه جهت تحویل زمین به نزد پیمان‌کار رفته، 203 میلیارد تومان نیز آماده پیمان است و بقیه جهت خرید لوازم مورد نیاز، که به گفته وی پیگیری‌های دولت این پروژه را جزو اولویت‌های استان قرار داده و در این زمینه نماینده محترم و اصحاب رسانه نقش داشته اند.

وی شروع این پروژه را از مسیر جلفا به مرند اعلام کرد.

کرمی کلنگ‌زنی کارخانه الیاف شیشه را قطعی دانست و گفت: با توجه به اینکه هزینه این پروژه از محل بودجه دولتی است و به تصویب رسیده بنابراین کلنگ‌زنی آن در اسرع وقت با حضور وزیر به انجام خواهد رسید.

وی در خصوص بازداشت شهردار مرند و تعدادی از کارکنان شهرداری اظهار داشت: کسی که با مسائل مالی درگیر است قطعا در مظان اتهام بیشتری قرار خواهد داشت و در مورد ثابت شدن اتهام این افراد، این مراجع قضایی است که تصمیم می‌گیرد.

کرمی ادامه داد: اطلاع‌رسانی در این مورد هم توسط دادستان تبریز و بعد از صدور کیفرخواست ممکن خواهد شد و در این شرایط تنها موضوع مورد اهمیت برای فرمانداری فراهم کردن زمینه تداوم خدمات به مردم و شهروندان است.

معاون استاندار در پاسخ به سوالی در مورد نظارت فرمانداری بر عملکرد شوراها نیز گفت: فرماندار ناظر بر عملکرد شوراها و شوراها ناظر بر عملکرد شهردار هستند و ما هرجایی که لازم بود اعتراض خود را به صورت کتبی نسبت به مصوبات شوراها که مشکل داشتند ابراز کردیم و می‌کنیم.

کرمی همچنین جهت اثبات این امر مستنداتی را که دال بر نظارت فرمانداری بر مصوبات شوراها بودند را ارائه نمود و گفت: تعداد اعتراضات وارد شده بر مصوبات شوراها در زمان خدمت وی دو برابر یازده سال قبل از ایشان بوده است.

فرماندار ویژه مرند درباره شبهه‌ای که در هنگام مسافرت به اتریش و گرفتن مبلغی به عنوان حق ماموریت به وجود آمده بود اینگونه توضیح داد: به طور شفاف اعلام می‌کنم که در این سفر هزینه هواپیما و هزینه‌های اخذ ویزا به عهده شهرداری و هزینه‌های اقامت، پذیرایی، و هتل بر عهده شرکت دعوت کننده بوده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ قانونی گرفتن حق ماموریت غیرقانونی نیست، گفت: با این وجود بنده عرض می‌کنم بابت سفر به اتریش هیچ مبلغی به عنوان حق ماموریت دریافت نکردم و در مورد بقیه نفرات هم من نمی‌توانم چیزی بگویم و خودشان باید پاسخگو باشند.

کرمی در مورد سوال یکی از خبرنگاران نسبت به کم شدن فعالیت رسانه‌های مکتوب در دوره وی گفت: در طول سال‌های اخیر رسانه‌های مجازی با توجه به اینکه دسترسی به آنها برای مردم نسبت به رسانه‌های مکتوب آسان‌تر است لذا تعدادشان نیز بیشتر است، ولی با این وجود رسانه های کتبی به دلیل ماندگاری زیاد همچنان جایگاه خود را دارند.

فرماندار ویژه مرند همچنین با رد شایعات پیش آمده توسط برخی مبنی بر ارائه نامه از طرف فرمانداری برای تعطیلی بعضی از نشریات و پایگاه‌های خبری گفت: در صورتی که فردی بتواند چنین مطلبی را ثابت نماید حاضرم در حضور همان فرد متن استعفایم را بنویسم ولی در غیر اینصورت هرگز آن شخص را نخواهم بخشید.

وی رد مصوبه پل روگذر دولت آباد توسط شورای شهر مرند را شایعه‌ای بیش ندانست و عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر مرند به هیچ عنوان مصوبه پل روگذر روستای دولت‌آباد را رد نکرده‌اند بلکه طی نامه‌ای در مورد اجرای این پروژه درخواست راهنمایی داشتند.

کرمی گفت: با توجه به اینکه این پروژه هم در بودجه سال 94 اداره کل راه‌آهن و هم در بودجه شهرداری لحاظ شده است پس هیچ شکی در اجرای آن نیست و پروژه پل روگذر دولت‌آباد قطعا اجرایی خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در پایان خاطر نشان کرد: انتظاری که از رسانه‌ها دارم این است که در ایام انتخابات از به وجود آوردن هرگونه شایعات و یا دامن زدن به آنها خودداری کنند تا بتوانیم انتخاباتی سالم و پر شور داشته باشیم.

برچسب ها: مرند ، تثی کرمی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: