پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
عجب شیر پرس - سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: از تشکیل کمیته ای در این کمیسیون برای بررسی موانع صادرات محصولات کشاورزی خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از بررسی موانع و اشکالات پیش روی صادرات برخی محصولات کشاورزی در این کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در چند روز گذشته برخی از محصولات کشاورزی صادر شده به کشور بازگردانده شده بود بررسی این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که در جلسه اخیر به این موضوع پرداخته شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه از  معاونین و مسئولین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت دعوت شده بود تا با حضور در کمیسیون علت بازگشت محصولات کشاورزی را بیان کنند، ادامه داد: طی توضیحاتی که مسئولان حاضر در جلسه ارائه کردند مشخص شد که عدم شفاف سازی در زمینه استفاده از 4 نوع سم از سوی وزارت جهاد کشاورزی باعث بازگشت محصولات به کشور شده است.
نماینده ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه عمده مشکلات به وجود آمده در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به واسطه عدم پاسخگویی به موقع اعمال شده است، عنوان کرد: با توضیحاتی که در جلسه کمیسیون ارائه شد مشخص شد بحران جدی در زمینه تولید محصولات کشاورزی و استفاده از سموم وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی افزود: طی جمع بندی که در کمیسیون داشتیم مقرر شد کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های اجرای ذی‌‎ربط و به ریاست اعظمی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی موانع پیش آمده در زمینه صادرات محصولات کشاورزی را بررسی کنند تا تمامی خلاء‌های موجود احصاء شوند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: