شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
عجب شیر پرس - نایب رییس زنان فدراسیون هندبال گفت: تیم‌های هندبال دختران در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان کار سختی برای کسب سهمیه جهانی در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۲ آسیا در قزاقستان دارند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، افسانه دهقان اظهار داشت: برای حضور در شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان دختر آسیا در آلماتی قزاقستان اعلام آمادگی کردیم. این پیکارها در رده جوانان از ۲۴ بهمن تا ۱۱ اسفند و رده نوجوانان نیز روزهای ۶ تا ۱۷ اسفند برگزار خواهد شد. در رده جوانان دختران ما باید به مصاف تیم‌های قزاقستان، کره‌جنوبی، ازبکستان، هند و تایلند بروند و تنها سه تیم سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ اسلوانی را می‌توانند کسب کند.
وی افزود: در رده نوجوانان هم هشت تیم در ۲ گروه چهار تایی حضور دارند که دختران باید در گروه دوم به مصاف تیم‌های قزاقستان، چین‌تایپه و کویت بروند و در گروه اول هم تیم‌های کره‌جنوبی، ازبکستان، هند و سوریه حضور دارند. در این رقابت‌ها چهار تیم می‌توانند سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ گرجستان را کسب کنند.
نایب رییس زنان فدراسیون هندبال عنوان کرد: کسب سهمیه جهانی در بخش جوانان دشوار است و تیم‌های قدرتمندی در این رده حضور دارند و کشورهایی چون قزاقستان و کره‌جنوبی مدعی هستند. در بخش نوجوانان ۱۰ اردو برگزار کردیم و وضعیت بهتری داریم و به کسب سهمیه جهانی امیدواریم. هر چند تیم‌های قزاقستان و چین‌تایپه هم مدعی هستند و نوجوانان هم کار آسانی ندارند اما امیدواریم دختران ویترین خوبی از ورزش هندبال ایران ارایه دهند.
وی اضافه کرد: از ۱۵ دی اردوی تیم هندبال دختران در رده سنی جوانان آغاز شد و هجدهم به پایان رسید و بالافاصه اردوی نوجوانان را برگزار خواهیم کرد. با توجه به درخواست مربیان زمان و مدت اردو نیز مشخص می‌شود.
دهقان خاطرنشان کرد: در رده بزرگسالان تا شهریور سال ۱۴۰۱ مسابقه‌ای نداریم اما اگر مجوزهای لازم از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صادر شود، تیم ملی هندبال زنان می‌تواند در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین شرکت کنند. با توجه به درخشش دختران در مسابقات جهانی اسپانیا و از آنجایی که آنها هر موقعیتی را به فرصت تبدیل می‌کنند، امیدوارم این مجوز به ملی‌پوشان برای حضور در بازی‌های آسیایی داده شود.
وی یادآور شد: اکنون مرحله سوم مسابقات لیگ برتر را در پیش داریم که این رقابت‌ها از ۲۶ تا ۲۹ دی برگزار می‌شود. همزمان مسابقات لیگ دسته ۲ را برگزار می‌کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: