جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
سخنگوی گمرک:
عجب شیر پرس - لطیفی گفت: با ورود ۲ محموله واکسن سینوفارم، میزان واکسن های وارده به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دز رسید.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی گمرک گفت : محموله‌های ۸۸ و ۸۹ واکسن به میزان چهار صدهزار دز و دو میلیون دز با برند سینوفارم در روزهای اخیر از گمرک فرودگاه امام (ره) به صورت حمل یکسره ترخیص شدند که با اضافه شدن این میزان واردات واکسن به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸هزار و ۳۰۸ دز رسید. با ورود این دو محموله مجموع واکسن سینوفارم وارده به ۱۳۵میلیون و چهار هزار و ۴۹۸ دز رسید.
لطیفی گفت: پس از سینوفارم، واکسن آسترازنکا به میزان ۱۳میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۱۰ دز، اسپوتنیک چهار میلیون و ۹۱هزار و ۲۰۰دز و باهارات با یک میلیون و ۱۲۵هزار دز از مسیر فرودگاه امام (ره) وارد کشور شد و به صورت حمل یکسره و توقف ترخیص شد.
سخنگوی گمرک گفت: به دلیل تولید مناسب واکسن در داخل، میزان بالای واکسیناسیون و واردات مناسب در چند ماه اخیر ، نیاز به واردات واکسن کرونا کاهش یافته است. همچنین دو میلیون بسته کیت تشخیص کرونا، اهدایی سازمان بهداشت جهانی در روزهای اخیر از گمرک ترخیص شده و تحویل وزارت بهداشت شده است.
آمارها نشان می‎دهد که از تاریخ ۱۵ بهمن ۹۹ لغایت ۲۶ آذر ۱۴۰۰ تعداد ۱۵۰ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۳۰۸ دوز واکسن کرونا طی ۸۷ محموله از فرودگاه امام خمینی وارد کشور شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: