پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهور:
عجب شیر ما - رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهوربا اشاره به بحث پسماند در دوره پسا برجام این فرصت را استثنایی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی خوانده و افزود: تجاری سازی صنعت بازیافت و یا تولید انرژی از زباله از عوامل اصلی در تحولات اقتصادی بشمار می رود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از شهریار، دکتر معصومه ابتکار در جلسه شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه سرمایه گذاران و طراحان بسیاری هستند که تا کنون برای سرمایه گذاری در بخش بازیافت و یا تولید انرژی از زباله اظهار آمادگی کردند.

ابتکار تاکید کرد: به خاطر کاستی هایی که در گذشته انجام گرفته است، دیگر فرصتی برای از دست دادن نداریم و ضروری است هر چه سریعتر از خواب غفلت بیدار شده و تحول اساسی در زمینه حفاظت محیط زیست رقم زنیم.

وی با اشاره به وجود شورا به عنوان پارلمان محلی برای حل مشکلات شهری اظهار داشت: مهمترین اهداف شوراها با همکاری دولت برنامه ریزی برای توسعه پایدار با شاخص های زیست محیطی برای ارتقا کیفیت زندگی است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهور با اشاره به  مشخص بودن سهم هر کدام از دستگاه ها از جمله شهرداری در جهت رفع آلودگی زیست محیطی در شهرهای بزرگ ادامه داد: از جمله اقدامات دولت برای کاهش آلودگی هوا که سهم ملی دولت نیز محسوب می شود میتوان به ارتقا کیفیت سوخت و عرضه بنزین یورو 4 اشاره کرد که خوشبختانه این بنزین یک ماه پیش از موعد مقرر در تبریز توزیع شد.

وی افزود: از دیگر  اقدامات دولت در این زمینه پایش و نظارت بر صنایع بود که بطور کامل انجام شد و از نمونه آن میتوان به حذف مازت از نیروگاه های شهری استان که باعث ایجاد شرایط مساعد شده و حدود 320 تن از گوگرد را از بین برده است.

ابتکار با اشاره به استاندارد خودرو های فرسوده گفت: تا کنون 1350 خودرو فرسوده در کشور از رده خارج شده و در این میان حذف تاکسی های فرسوده برای شهرداری ها نیز شروع  شده است و از رده خارج کردن مینی بوس ها و اتوبوس ها در نوبت های بعدی قرار دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: حل مشکلات زیست محیطی نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها و آحاد مردم است؛ چرا که همه با اثرات آن به نوعی درگیر هستند و مجموعه های مختلف در شکل گیری این مشکلات زیست محیطی سهیم اند.

معاون رییس جمهور  با اشاره به عوارض آلایندگی کشور گفت: اختصاص 1 درصد عوارض آلایندگی کشور منبع خوبی است که در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد و خوشبختانه شهرداری تبریز در جهت استفاده از این منابع برای بهبود محیط زیست در شهر تبریز به نحو احسن عمل کرده است.

ابتکار تصریح کرد: به خاطر کاستی هایی که در گذشته انجام گرفته است، دیگر فرصتی برای از دست دادن نداریم و ضروری است هر چه سریعتر از خواب غفلت بیدار شده و تحول اساسی در زمینه حفاظت محیط زیست رقم زنیم.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در راستای احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد: امروز در جلسه ای اقدامات انجام گرفته و برنامه های آتی در خصوص احیای دریاچه ارومیه تشریح شد که معتقدم قدم های خوبی برداشته است،اما باز هم بر انسداد چاه های غیر مجاز و تغییر الگوی کشت در منطقه تاکید می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به روند شتاب خشک شدن دریاچه ارومیه نسبت به گذشته بسیار کم شده است، گفت: بارندگی های اخیر دریاچه ارومیه را به تعادل رسانده است و برای احیای تالاب های ایران نیز باید ابتدا آنان را به تعادل برسانیم.

ابتکار با بیان اینکه امروزه زمین حال و روزه خوبی ندارد، افزود: اگر انسان در مقابل زنگ خطرهایی همچون خشک شدن دریاچه ارومیه بیدار نشود، عاقبت خوبی در انتظار جهان نخواهد بود .

وی عنوان کرد: خوشبختانه امروزه در کشور ما و همچنین در سراسر دنیا نسبت به حفاظت محیط زیست بیداری ایجاد شده است و با زاویه علمی روز آمد به موضوع محیط زیست نگاه می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: