جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
عجب شیر پرس - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:کشورهای اروپایی نباید نسبت به روند مذاکرات برجامی فضاسازی منفی کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات برجامی ایران و ظرف های غربی در وین، گفت: مذاکراتی که در جریان است وارد بحث محتوای پیشنهادات شده است و بر موضوعاتی که هر دو طرف ارائه کرده اند کار می شود.
وی با بیان اینکه در دور قبلی مذاکرات پیشنهادات ارائه شده از سوی ایران درباره دستور جلسات  از سوی غربی ها پذیرفته شده بود، ادامه داد: در مذاکراتی که در وین در حال جریان است بر روی این موضوع کار می شود که  مشخص شود کدام طرف در چه زمانی باید چه اقدامی را انجام دهد به تعبیر دیپلماتیک داخل پرانتزها در مذاکرات در حال پرشدن است.
نماینده مشکین شهر در مجلس درباره تهدیدات و ضرب الاجل های که طرف های غربی برای رسیدن به توافق برای ایران تعیین می کنند، افزود: این فشارها در هر مذاکراتی طبیعی است چون صحنه بخشی از مذاکرات بیرون از اتاق  نشست ها شکل  می گیرد و اروپایی ها می خواهند فشار را بر ایران بیشتر کنند تا داخل اتاق مذاکره امتیاز بگیرند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پس از چند دور مذاکره شیوه های نخ نمای طرف های غربی برای گرفتن امتیاز را به خوبی یاد گرفته ایم، اظهار داشت: قطعا تیم مذاکره کننده کشورمان تحت تاثیر جوسازی های طرف اروپایی  قرار نخواهد گرفت و در چارچوب های که تعیین شده مذاکرات را پیش خواهد برد.
عباس زاده مشکینی با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی نباید نسبت به روند مذاکرات برجامی فضاسازی منفی کنند، افزود: البته باید اذعان کرد رویکرد غربی ها تغییر کرده زیرا آنها اوایل مقاومت می کردند اما اکنون پذیرفته اند ایران در روند گفتگوها جدی است.
وی با بیان اینکه تکلیف مباحث هسته‌ای در برجام مشخص شده و این موضوع دیگر قابل بحث نیست، گفت: اروپایی‌ها باید تکلیف تحریم‌ها را مشخص کنند تا ایران هم بتواند نسبت به راستی آزمایی لغو تحریم‌ها اقدام کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: