يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
شهردار تبریز:
عجب شیر پرس - شهردار تبریز با انتقاد از روند رو به افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر، گفت: رعایت ایمنی در ساختمان سازی بدون کمک و مساعدت اساسی دولت میسر نیست.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، عباس رنجبر روز شنبه در یک گفت وگوی خبری ضمن انتقاد از بی توجهی های نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن در کلانشهرها به خصوص تبریز، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده هم اکنون  در این شهر افزون بر ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ناایمن و غیرمجاز وجود دارد که ایمن سازی آنها بدون تسهیلات مالی دولت و توجه ویژه به این مقوله ممکن نخواهد بود، چون منابع مالی و اعتباری شهرداری ها به هیچ عنوان در این زمینه  کفاف نمی کند.
وی به وقوع چند مورد حادثه در ساختمان های ناایمن تبریز طی روزهای اخیر اشاره و اضافه کرد: این اتفاقات دردناک که جان چند نفر از شهروندان را گرفت، توجه بیش از پیش به اهمیت ایمنی در ساخت و سازها را نمایان تر کرد تا تمامی قواعد و ظوابط مصرح در آیین‌نامه‌های ایمنی ساختمان که از سال ۱۳۷۶ مصوب شده است، جدی گرفته شده و سخت گیری های آن توسط شهرداری ها، مالکان و پیمانکاران ساختمان به دقت رعایت شود.
رنجبر ادامه داد: در سال‌های گذشته اعلب با ساخت و ساز غیرمجاز واحدهای مسکونی یک طبقه ای روبرو بودیم و مالکان در صدد بودند تا سرپناهی مختصر برای خود در زمان بسیار اندک بسازند، اما اکنون همان ساختمان های یک طبقه تبدیل به واحدهای چند طبقه شده و مالکان برای دست یابی به منافع مالی بیشتر، اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز و خطرناک می کنند که با این اقدام خود در حقیقت با جان و مال خود و دیگران بازی می کنند.
وی با  بیان اینکه این خانه‌های غیرمجاز از کمیسیون ماده ۱۰۰ مجوز دارند، اظهار داشت: بر این اساس ورود به این خانه‌ها توسط عوامل شهرداری ممنوع بوده و مشکلات قانونی خاص خود را برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز دارد که متخلفان از این خلاء، سوءاستفاده کرده و تا زمان اخذ مجوز ورود، احداث می کنند.
شهرداری تبریز با تاکید بر همت شهرداری تبریز برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، از همکاری دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز و سایر ارگان های مربوطه در این ارتباط، قدردانی کرد و افزود: با هماهنگی هانی انجام شده، از این پس نظارت های بیشتری بر ساخت و سازها انجام می شود که راه اندازی «قرارگاه اقدام» از جمله آنهاست.
رنجبر ادامه داد: تشکیل این قرارگاه در قالب لایحه ای طی روزهای آینده به شورای اسلامی شهر پیشنهاد می‌شود.
در اواخر هفته گذشته در اثر فروریختن ۲ باب منزل مسکونی در محلات عباسی و حکم آباد پنج شهروند جان خود را از دست داده و ۱۸ نفر نیز مجروح شدند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: