چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
عجب شیر پرس - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تعیین قیمت شناور برای قطار، هواپیما و حتی اتوبوس ها در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بی توجهی سازمان هواپیمایی به رعایت قیمت بلیط هواپیما خبر داد و گفت: موضوعی که متاسفانه از دولت قبل با آن مواجه بوده ایم رویه غلط در وزارت راه و شهرسازی بوده که قیمت‌های حمل و نقل عمومی در قطار و هواپیما و حتی برخی اوقات در اتوبوس‌ها با قیمت شناور تعیین می‌شده است.  
یوسفی می‌گوید: این سیستم در کشوری اتفاق می‌افتد که قدرت انتخاب و نوع خدمات رسانی تنوع داشته باشد در حالی که ما دارای این شرایط در کشور نیستم و تعدادی ایرلاین محدود داریم که با سو مدیریت هم باعث به زحمت افتادن مردم شده اند و هم اینکه در پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل و بازنشسته‌های خود دچار مشکل هستند.  
از تیر ماه امسال شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت پروازهای داخلی را تا بیش از ۳۰ درصد افزایش دادند در حالی که آن‌ها هیچ مجوزی برای این اقدام خود نداشتند و تا کنون نیز توضیحی به رسانه‌ها و مردم بابت این تصمیم‌ خودسرانه‌شان اعلام نکردند.
عضو هیات رئیسه مجلس تاکید می‌کند که باز هم کوتاه‌ترین راه برای جبران ضرر و زیان انتخاب شده یعنی برداشته هزینه این ضرر و زیان ایرلاین‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی از جیب مردم، یوسفی ادامه می‌دهد: اخیرا طرح سوالی از رستم قاسمی برای عدم نظارت بر قیمت هواپیما‌ها داشته ایم.  
یوسفی همچنین معتقد است که فقط افراد خاص و دارای توان مالی از هواپیما استفاده نمی‌کنند بلکه برخی از مردم برای درمان و کار‌های ضروری مجبور به استفاده از هواپیما هستند و همچنین سهولت دسترسی به یک منطقه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله ضروریات است و وجود هواپیما‌ها به توسعه مناطق محروم کمک می‌کند.
رستم قاسمی وزیر راه در این باره گفته قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم.
نماینده مردم اهواز در مجلس می‌گوید: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و محدود شدن ایرلاین‌ها برای استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیماها، ۳۰ درصد به قیمت هواپیما‌ها افزوده شد، اما هم اکنون که محدودیت‌های کرونایی برداشته شده و شرکت‌های هواپیمایی از ۱۰۰ درصد ظرفیتشان استفاده می‌کنند هم راضی نشده اند افزایش قیمت ۳۰ درصدی را لغو کنند.  
«بعد از طرح سوال ما از وزیر راه، جلساتی برگزار و سازمان هواپیمایی اعلام کرد که قیمت‌ها را ثابت کرده است» این جمله را یوسفی می‌گوید و توضیح می‌دهد، اما بعد از بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم این قیمت‌ها نسبت به ۲ ماه قبل ۱۰ درصد و نسبت به زمان وضع محدودیت‌های کرونایی ۵۰ درصد افزایش داشته است و بلیط هواپیما برای مسیر ۳۰۰ هزار تومانی به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.  
«تثبیت و یکپارچه سازی قیمت‌ها اولین هدف ما است، زیرا قیمت شناور در این شرایط هیچ توجیهی ندارد» و «قیمت‌ها باید به میزان قبل از فاصله گذاری اجتماعی برگردد» این دو هدفی است که یوسفی اعلام می‌کند تا زمان حصول به نتیجه دنبال می‌شود و اگر هم اتفاق نیفتد از ابزار‌های قانونی استفاده خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: