يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
حق وردی در نطق میان دستور:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختار اداری و دیوانی کشور، گفت: یکی از دلایل عدم تحقق خدمتگزاری نقص و ناکارآمدی نظام اداری است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، حسین حق وردی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی شکوهمند ملت ایران، آمال و آرمان های متعددی داشته که بسیاری از آنها محقق شده و با عنایت الهی به دستاوردهای سترگ تبدیل شده، گفت: آرمان های دیگری نیز داریم که تحقق آنها به برنامه ریزی آگاهانه، تلاش های مجاهدانه و پیگیری های صادقانه نیاز دارد.
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پایایی نظام شکوهمند ما، به پویایی آن بستگی داشته و پویایی آن نیز منوط به تحقق سریع این آرمان ها است؛ از جمله این آرمان ها، آرمان شیرین خدمتگزاری است، هرچند نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه خدمتگزاری کارنامه درخشانی داشته و امام راحل(ره) نیز فرمودند به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید.
وی افزود: سیره عملی رهبر معظم انقلاب نیز مملو از عنایت خاص ایشان برای تجلی بهترین جلوه های خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و حجم انبوه خدمات ارائه شده پس از پیروزی انقلاب، قطعا قابل تحسین است اما باید گفت هنوز نتوانسته ایم انتظارات به حق مردم را در عرصه این آرمان به صورت مطلوب برآورده سازیم.
حق وردی ادامه داد: وفاداری جانانه مردم به اصل نظام و عشق و علاقه کم نظیر به رهبران عالی آن و اعتماد به استراتژی های ظلم ستیزانه و مظلوم یاورانه آن موجب شده که نارضایتی از عملکرد نظام اداری معیوب، سنگین، خسته و فرسوده قابلیت توجیه داشته باشد اما اگر به تداوم و پایایی این نظام الهی می اندیشیم باید زمینه کسب رضایتمندی مردم از عملکرد نظام اداری کشور را فراهم کنیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم از جمله مهم ترین مصادیق مبارزه با استکبار را کمک به کارآمدسازی سیستم اداری مملکت دانست و افزود: تمام سعی و تلاش دشمن در برهه کنونی القای این نکته است که نظام برآمده از تفکر دینی عملا نمی تواند الگوی قابل قبول در اداره جامعه باشد از این رو نباید با عملکرد ضعیف خود به تحقق این تز دشمن کمک کرده و این باور را در جامعه دامن بزنیم که یا نمی خواهیم یا نمی توانیم زمینه حل مشکلات مردم را فراهم کنیم.
وی در ادامه یکی از دلایل عدم تحقق خدمتگزاری را نقص و ناکارآمدی نظام اداری دانست و افزود: تا زمانی که نتوانیم این نقص را رفع و ساختار اداری و سیستم دیوانی مملکت را اصلاح کنیم، نارضایتی گسترده از عملکرد آن ادامه خواهد داشت. امروز از ضروری ترین اولویت ها، دگرگونی و اصلاح ساختار اداری کشور است که دولت رئیسی باید به آن اهتمام ورزد.
حق وردی موفقیت دولت رئیسی در مهار ویروس کرونا در 100 روز نخست فعالیت خود را ستودنی دانست و ادامه داد: ویروس های خطرناک دیگری که متأسفانه کم اثرتر از ویروس کرونا نیستند و به اعتماد عمومی مردم ضربه می زنند وجود دارند که می دانیم فراموش نشده اند اما هنوز انتظار بی صبرانه مردم برای دیدن نتیجه اقدامات دولت در مهار آن ویروس ها، کماکان به قوت خود باقی است.
این عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: ویروس مخرب سقوط ارزش دارایی های مردم از جمله آنها بوده و ویروس مهلک گرانی که به ویژه زندگی اقشار آسیب پذیر از کارگران و کارمندان گرفته تا فرهنگیان منتظر رتبه بندی و بازنشستگان و مستمری بگیران را به شدت متزلزل کرده است. در این میان حکایت کارگران فصلی و ساختمانی بدون بیمه شنیدنی است که چگونه بدون کار، بیمه و درآمد زندگی می گذرانند.
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: جامعه درایت شما در مهار ویروس کرونا را دید و ستود و مشتاقانه منتظر درایت شما و تیم اقتصادی شما برای مهار ویروس های همه گیر و آزار دهنده سقوط ارزش بورس و بی ثباتی اقتصادی است که قطعا در این مسیر، مجلس نیز یار و همراه شما خواهد بود.
حق وردی با اشاره به مسائلی در حوزه انتخابیه اظهار داشت: علاوه بر تناسب سرانه ها نسبت به جمعیت انبوه و متراکم آن، ارتقای ساختار اداری و توجه به ایجاد زیرساخت های توسعه ای، از مهم ترین و ضروری ترین اولویت های حتمی غرب استان تهران است. اکثر ادارات ما شلوغ ترین، بزرگ ترین و پرمراجعه ترین ادارات سطح کشور است که با ساختار اداری موجود امکان پاسخگویی مطلوب به مطالبات مردم فراهم نیست و با رشد جمعیتی در این حوزه انتخابیه، آشفتگی نظام اداری ما هر روز بیشتر خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای پایان دادن به چنین وضعیتی، ارتقای ساختار اداری یک ضرورت است و علاوه بر آن فقدان زیرساخت های توسعه ای مانند آزادراه و مترو نیز از عوامل ایجاد نارضایتی عمومی است. شهرها و شهرک های غرب استان تهران علیرغم اینکه روزانه صدها هزار تردد با تهران دارند، از نعمت حمل و نقل محروم هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: