يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
عجب شیر پرس - الهام حسینی دومین وزنه‌برداری است که در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم زنان و رکورد ورودی ۲۲۷ کیلوگرم به روی تخته می‌رود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان به میزبانی ازبکستان از ۲۱ آذر آغاز شد و بنابر اعلام کمیته میزبانی و کمیته مسابقات فدراسیون جهانی بین المللی در این رقابت‌ها، در مجموع ۴۳۲ وزنه بردار شامل ۲۴۵ مرد از ۶۵ کشور و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن از ۵۶ کشور مختلف حضور دارند.
نکته قابل توجه مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان این است که چین با وجود دارا بودن وزنه‌برداران مطرح در این رقابت‌ها به دلیل کرونا شرکت نکرده است.
هند با ۱۰ وزنه بردار بیشترین آمار حضور ورزشکاران در مسابقات جهانی را در بخش زنان دارد.
تیم ملی وزنه‌برداری زنان نیز در این رقابت‌ها با چهار ملی پوش الناز باجلانی، یکتا جمالی، سیدالهام حسینی و فاطمه یوسفی شرکت کرده است.  
الهام حسینی دومین وزنه‌برداری است که در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم زنان و رکورد ورودی ۲۲۷ کیلوگرم، امروز(چهارشنبه) به روی تخته خواهد رفت.
در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم زنان ۱۱ وزنه‌بردار حضور دارند که بیشترین ورودی از آن آیلین سکاماتانا از استرالیا با ورودی ۲۶۰ کیلوگرم است. وی پنج مدال طلا را در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۹ گرندپری، کاپ جهانی ۲۰۱۹، کاپ ۲۰۲۰ جهانی رم، قهرمانی اقیانوسیه و اپن استرالیا ثبت کرده است و او جزو برترین رکوردداران این دسته به شمار می‌رود که ۱۵۰ کیلوگرم در دوضرب و ۲۶۰ کیلوگرم در مجموع را در کارنامه خود دارد.
کمترین رکورد این مسابقات را بایلگسیخان اردنبات از مغلوستان و نیکولا سنیکوا از اسلواکی با ورودی ۲۱۰ کیلوگرم از آن خود کرده‌اند.
الهام حسینی پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا نینگبو چین در سال ۹۸ در دسته ۷۱ کیلوگرم و با مجموع ۱۷۶ کیلوگرم در جایگاه ششم قاره کهن قرار گرفت و در همین دسته در مسابقات جهانی تایلند در همان سال با مجموع ۱۹۵ کیلوگرم در رده ۱۶ جهان ایستاد.
سیده الهام حسینی در مسابقات بین‌المللی جام نعیم سلیمان اوغلو در آبان ۹۸ به میزبانی غازی آنتپ ترکیه برای آنکه گام‌های خود را در مسیر توکیو تثبیت کند، دسته وزنی خود را از ۷۱ کیلوگرم به ۷۶ کیلوگرم تغییر داد و در کنار ۳ وزنه‌بردار دیگر در گروه اول و با مجموع ۱۹۸ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت و با کسب مدال برنز، نام خود را به عنوان نخستین مدال تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران ثبت کرد.
حسینی پس از آن در همان سال راهی قطر کاپ شد و در گروه اول دسته ۷۶ کیلوگرم با مجموع ۲۰۲ کیلوگرم در رده نهم این مسابقات جای گرفت. وی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در تاکشند ازبکستان در اردیبهشت ۱۴۰۰ با مجموع ۲۱۳ کیلوگرم با عنوان پنجمی به کار خود پایان داد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: