جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
سه شنبه طلایی بورس رقم خورد؛
عجب شیر ما - در روز سه شنبه سایپا، سرمایه گذاری رنا، تجارت الکترونیک پارسیان، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، لبنیات پاک و پالایش نفت تبریز نزدیک به یک میلیارد تقاضای خرید داشتند که بی سابقه بود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از سنا، در داد و ستدهای روز جاری بازار سهام شاخص کل در صعودی بی سابقه دو هزار و 415 واحد رشد ، سه مرز را شکسته و وارد کانال 78 هزار واحدی شده است.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص کل 2هزار و 415 واحد رشد کرد و به عدد 78هزار و 199 واحد رسید.

همچنین در این روز حجم و ارزش معاملات با رشدی بی سابقه رو به رو شد. سهامداران در این روز 4 میلیارد و 263 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 8هزار و 607 میلیارد ریال را در 204 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در این روز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات، ارتباطات سیار، سرمایه گذاری غدیر، تاپیکو، فولاد مبارکه و مپنا با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب هزار و 818 و 4هزار و 547 واحد بالا رفتند.

در این روز بانک ها، خودرو و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان دورود، سرمایه گذاری صنعت نفت، سیمان سپاهان، نصیر ماشین، داروسازی زهراوی و پارس دارو بود.

این در حالی بود که نمادهای سیمان ایلام، فولاد امیر کبیر کاشان، گلوکوزان، پتروشیمی فارابی، نفت سپاهان، داروسازی سینا و تکنوتار با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

در روز سه شنبه سایپا، سرمایه گذاری رنا، تجارت الکترونیک پارسیان، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، لبنیات پاک و پالایش نفت تبریز نزدیک به یک میلیارد تقاضای خرید داشتند که بی سابقه بود.

این در حالی بود که عرضه ها در هفت نماد برتر روز جاری اصلا قابل توجه نبود و صف های فروش نمادهای سرمایه گذاری صنعت نفت، سیمان مازنداران، فولاد مبارکه، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، فولاد خراسان، حق تقدم پتروشیمی کرمانشاه و حق تقدم کنترل خوردگی تکین کو به 30 میلیون سهم نیز نرسید.

در پایان معاملات سه شنبه تاریخی تالار حافظ بانک صادرات با معامله 750 میلیون سهم به ارزش 843 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.


برچسب ها: بورس ، شاخص
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: