دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:
عجب شیر پرس - هوش‌السادات گفت: قرارگاه خاتم زمینی ندارد که در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد و هرجا زمینی باشد ما آماده ورود برای اجرای پروژه‌ها هستیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: ۴۰ درصد تولید بنزین، ۴۵ درصد شبکه سد و آب، ۳۰ درصد راه آن و مواردی از این قبیل توسط قرارگاه ایجاد شده است. در روزهای سخت تحریم ضمن جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز، به داخلی سازی دانش کمک کند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۶ پروژه ملی ساختیم که شامل آزادراه غدیر اشاره کرد که در کنترل ترافیک نقش چشمگیری داشته است. قطعات ۲،۳ و ۴ اراک به خرم آباد را تکمیل کردیم که ایمنی و سلامت را برای کشور به همراه داشته است.
این مقام مسئول گفت: محور دهدشت که مرکز را به جنوب کشور وصل کرد و در تابستان امسال به بهره برداری رسید. پروژه راه‌آهن یزد اقلید تکمیل شد که کاهش مسیر چند صد کیلومتری را به تمراه داشت. خط انتقال ۲۳۵ کیلومتری گوره جاسک و فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان احداث شد. فاز اول صنعتی و معدنی پارسیان برای توسعه صادرات احداث شد.
هوش‌السادات گفت: طرحی به نام ۵۰ در ۵۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ اجرا خواهیم کرد که در آن ۵۰ طرح در ۵۰ هفته افتتاح خواهد شد و شامل بیش از ۶۵۰ کیلوتر راه و راه‌آهن خواهد بود. کشور ما ۸ درصد منابع و یک درصد جمعیت دنیا را در اختیار دارد پس راه زیادی برای به کارگیری نیرو‌های انسانی و توسعه تولید در مشورت داریم.

زمینی برای طرح نهضت ملی مسکن نداریم
او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با حضور قرارگاه خاتم الانبیاء در بحث طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: پیش از این قرارگاه در بحث تکمیل زیرساخت‌های مسکن در شهر‌های جدید حضور داشت، اما در حال حاضر در طرح نهضت ملی مسکن قرارگاه حضور ندارد و تنها در بحث تکمیل زیرساخت‌ها اقداماتی را انجام خواهد داد.
هوش السادات بیان کرد: تفاهم نامه ۱۰۰ هزار واحدی را پیش از این منعقد کرده بودیم که مقدمات آن شروع شده، اما در حال حاضر ما در حال تکمیل شبکه معابر و زیرساخت‌های خطوط انتقال آب و ایجاد تصفیه خانه هستیم.
او با اشاره به اجرای پروژه‌های صنعتی سازی در حوزه مسکن هم گفت: امیدواریم با ورود به این حوزه و ایجاد کارخانه صنعتی سازی و خانه‌های پیش ساخته بتوانیم تحولی در حوزه مسکن ایجاد کنیم و در سال آینده اخبار خوبی را در حوزه مسکن ارائه خواهیم داد.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اظهار کرد: قرارگاه خاتم زمینی ندارد که در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد و هرجا زمینی باشد ما آماده ورود برای اجرای پروژه‌ها هستیم.

ساخت ۴ فروند کشتی به دست مهندسان خاتم الانبیاء
او ادامه داد: پروژه های مهمی از جمله احداث ۶۵۰ کیلومتر راه آهن، آزاد راه، بزرگراه، ۳۰ کیلومتر خطوط مترو، احداث و بهره برداری بیش از ۱۰ اسکله، بهره برداری از ۳۰ هزار هکتار زهکشی و تکمیل و احداث پروژه های بسیار زیادی در بخش انرژی به بهره برداری می رسد.
او اظهار کرد: با ایجاد افزایش ظرفیت تولید نفت از طریق ایجاد تولید چاه‌های جدید و در بخش پالایشگاه و پترو هم پروژه‌های را آغاز کرده ایم به طوری که در پالایشگاه مهر خلیج فارس پیشرفت فیزیکی ما به ۳۸ درصد رسیده است. در پالایشگاه آناهیتا پروژه قرارگاه خاتم الانبیاء به صورت سرمایه گذاری ورود کرده بود که قرار بود بخشی از سرمایه از طریق توسعه ارزی باشد که به واسطه محدودیت‌ها به مرحله اجرایی نرسید، اما با استقرار دولت جدید و حساسیت این موضوع گشایشی‌ها یا از طریق تهاتر نفت یا تخصیص ارز به مرحله اجرایی برسد.
او ادامه داد:کشتی سازی صدرا برای نصب توانسته اقدامات موثری را انجام دهد ۴ فروند کشتی نفتکش داریم با ۷۵۰ هزار بشکه ظرفیت در دست ساخت دارد و ۲ فروند تکمیل شده و تا پایان سال تحویل داده می شود.
این مقام مسئول همچنین درباره حل مشکلات فاضلاب اهواز هم گفت: با حضور رئیس جمهور در این استان ما موظفیم برای فاز‌هایی که مدت زمان تعیین کرده اند با وزارت نیرو همکاری کنیم.
هوش السادات توضیح داد: بخشی از مشکلات اهواز ناشی از آب‌های سطحی است که به دلیل بارندگی ایجاد می‌شود و اگر فکری برای آن‌ها نشود این آب‌ها شبکه‌های فاضلاب را پر می‌کنند؛ بنابراین باید برای این قسمت از اهواز شهرداری و وزارت کشور فکری کند و اگر به نتیجه نرسد باز هم ما شاهد ایجاد این مشکلات خواهیم بود.

مصلی تهران تا پایان سال آینده تکمیل می شود؟
هوش السادات همچنین درباره آخرین وضعیت مصلی تهران هم گفت: جلسات زیادی با دستگاه‌های مختلف برگزار شد و برای این پروژه نظر‌های مختلفی وجود دارد. به دلیل قداست این پروژه امکان استفاده از منابع مالی دستگاه‌های مختلف وجود ندارد، اما با این وجود کار سرعت گرفته تا پایان سال آینده ظاهر کار مصلی از جمله ایوان و گنبد را به نتیجه برسانیم.
او اظهار کرد: بخشی از کار بر عهده قرارگاه است، اما اصلی‌ترین مشکل مصلی تملک است که باید انجام شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: