جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
عجب شیر پرس - نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: در بودجه سال 1400 مشکلاتی برای مردم و مجلس ایجاد و موجب نگرانی مردم شد؛ باید دقت و توجه بیشتری در روند بررسی بودجه سال 1401 داشته و مانع از رد کلیات بودجه و اتلاف وقت مجلس شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 23 آذر) و در جریان بررسی تقاضای نمایندگان برای دو فوریت طرح اصلاح ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس و در موافقت با آن اظهار داشت: در بودجه سال 1400 که مشکلاتی برای مردم و مجلس ایجاد و موجب نگرانی مردم نیز شد باید دقت و توجه بیشتری در روند بررسی بودجه سال 1401 داشته باشیم.
وی افزود: اگر تلفیق در جلسات خودش درباره کلیات تصمیم‌گیری کرد به صحن می‌آید و این در زمان رسیدگی تغییری ایجاد نمی‌کند. دوم اینکه هزینه فوق‌العاده بالای تشکیل جلسات تلفیق بعد از تصویب کلیات که اگر کلیات رد شود مسئله دیگری است. در واقع جلسات بی‌فایده می‌شوند.
نماینده صومعه سرا در مجلس تصریح کرد: در جریان تصویب این دو فوریت در فرآیند رسیدگی به بودجه و پیشنهادات نمایندگان هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود یعنی این طرح حق  پیشنهاد دادن نمایندگان را محفوظ نگه می‌دارد ضمن اینکه مجلس در این شرایط با سرعت بیشتر لایحه را تعیین تکلیف خواهد کرد و اگر موافق و مخالف باشد زودتر تکلیف دولت مشخص می‌شود لذا این نکته دیگری است که باید به آن توجه کرد.
دلخوش گفت: می‌توان در جزئیات وارد شویم و پیشنهادات همه نمایندگان در شور دوم لحاظ می‌شود. تجربه نشان داد اگر کلیات رأی نیاورد عملا تکلیف دولت و مجلس مشخص نمی‌شود؛ باید اجازه داد این ویرایش و برگشت به صحن به درستی انجام شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: