دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
نماینده مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی شفاف و واقعی بودن بودجه ۱۴۰۱ را از مهمترین برنامه‌های ۱۰۰ روز ابتدایی کار دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام سبب می‌شود تا با کسری بودجه روبرو نشویم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، قدرت‌الله حمزه افزود: دولت سیزدهم با اولویت قرار دادن حفظ جان مردم در مقابله با کرونا توانست با اقدامات موثر از جمله گسترش واکسیناسیون در این عرصه به خوبی بدرخشد.
وی تصریح در حالی که شرایط کشور به دلیل اوج گرفتن کرونا رو به تعطیلی گذاشته بود و بسیاری از استان‌های کشور در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار داشتند اما دولت سیزدهم با اولویت قرار دادن حفظ جان مردم و مقابله با کرونا، توانست با جدیت و اهتمام ویژه در گسترش واکسیناسیون شرایط کشور را رو به بهبودی هدایت کند.
وی ادامه داد: امروز کشور در تولید واکسن کرونا، حرف برای گفتن دارد و با مدیریت صحیح توانسته است شیوع کرونا در کشور را به حداقل برساند.
حمزه، بهبود معیشت مردم را از دیگر برنامه‌های دولت در ۱۰۰ روز گذشته عنوان کرد و گفت: اگر چه بخشی از آغازین ماه‌های روی کار آمدن دولت سیزدهم به طور روال معمول دولت‌ها صرف چینش هیات دولت و استانداران اختصاص یافت اما اقدام ملموس دیگر دولت طی این مدت مهار تورم و گرانی بوده است.
این نماینده مجلس یازدهم، الکترونیکی کردن عرضه کالاها را گام مهم دولت برای حذف واسطه‌ها دانست و عرضه مستقیم کالاها دانست و افزود: به ثمر نشستن این اقدام دولت نیازمند زمان است و در آینده نتایج بیشتر آن را خواهیم دید.
وی اقتدار ایران در مذاکرات وین را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در دولت گذشته این طرف‌های غربی بودند که بسته‌های پیشنهادی ارائه می‌دادند اما در دولت سیزدهم طرف ایرانی بسته پیشنهاد می‌دهد و این طرف‌های غربی هستند که باید نسبت به آن بسته تصمیم‌گیری کنند که این موضوع یک گام روبه جلو است و می‌توان امیدوار بود که دولت سیزدهم بتواند حقوق از دست رفته ملت ایران در تحریم‌های ظالمانه را احیا کند.
حمزه تقویت ارتباط ایران با کشورهای همسایه را از دیگر نقاط قوت دولت سیزدهم در سیاست خارجی عنوان کرد و افزود: ایران برای نخستین بار عضو رسمی پیمان شانگهای شد و با بستن قراردادهایی با کشورهای همسایه از جمله تاجیکستان نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی حرکت دولت را رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: نتیجه اقدامات و تلاش‌های دولت در سال آینده خود را بیش از پیش نمایان می‌کند و انتظار می‌رود این روند رو به جلوی دولت با سرعت و تلاش بیشتری تداوم یابد.
دولت سیزدهم صدمین روز فعالیت خود را در حالی پشت سر گذاشت که اقدامات مهمی را در همین فرصت کوتاه به نتیجه رسانده است؛ اقداماتی که برخی تلاش می کردند به ثمر رسیدن آنها را غیرممکن قلمداد کنند.
مهار کرونا با ورود منظم میلیون ها دُز واکسن، ایجاد سد در برابر تورم افسارگسیخته، دیپلماسی فعال اقتصادی، تامین کالاهای اساسی و برداشت فاصله میان دولت و مردم، ‌تنها بخشی از اقدامات مهمی است که به سند تحقق وعده های دولت مردمی تبدیل شد؛ مسیری که همچنان ادامه دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: