سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
حسینی‌کیا مطرح کرد:
عجب شیر پرس - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هرچه خودروهای کف پارکینگ دیرتر تکمیل و به بازار عرضه شود، سودآوری بیشتری برای خودروسازان دارد، گفت: وزیر صمت فعلا به جای برنامه‌ریزی برای افزایش تیراژ تولید، در گام نخست برای تکمیل خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان اهتمام ورزد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان، گفت: خودروسازان به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند و برای تحقق این مهم راهکارهای مختلفی دارند که یکی از این راه‌ها عدم عرضه است، در حال حاضر حدود 80 هزار دستگاه در پارکینگ خودروسازان وجود دارد و شرکت‌های خودروسازی اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل این خودروها ندارند.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچه خودروهای کف پارکینگ دیرتر تکمیل و به بازار عرضه شود، سودآوری بیشتری برای خودروسازان دارد، افزود: این شرکت‌ها به مشتری‌مداری و جلب رضایت مردم بی‌توجهی هستند و فقط به بنگاهداری توجه می‌کنند.
وی اضافه کرد: از آنجا که تولید داخل نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، باید با واردات مدیریت شده از یک سو عرضه خودرو به بازار را افزایش داد و از سوی دیگر انحصار بازار را از بین برد با تحقق این مهم خوروسازان نیز ناچارند که کیفیت خودروهای تولید داخل را ارتقا دهند.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وزیرصنعت، معدن و تجارت فعلا به جای برنامه‌ریزی برای افزایش تیراژ تولید به میزان 3 میلیون دستگاه، در گام نخست برای تکمیل خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان اهتمام ورزد زیرا با عرضه این تعداد خودرو تا حدودی عطش بازار کاهش می‌یابد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: