سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
دارایی نژاد مطرح کرد؛
عجب شیر پرس - رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره گفت: با توجه به دپوی میوه‌های شب یلدا اعم از انار و هندوانه مشکلی در تامین و عرضه وجود ندارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: شب گذشته ۲۵ هزار تن اعم از فرنگی جات و صیفی جات ورودی بار میدان بوده است. با توجه به ازدیاد عرضه، قیمت تمامی فرنگی جات به غیر از گوجه فرنگی اعم از هویج، شلغم، گل کلم، بادمجان و کدو ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته است.
دارایی نژاد ادامه داد: در حال حاضر تولید هویج و فلفل دلمه‌ای دزفول به قدری بالاست که قیمت هر کیلو محصول در میدان به ۳ هزار تومان رسیده است.
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: با توجه به بارندگی اخیر بوشهر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته رس در میدان ۹ تا ۱۰ هزار تومان و گوجه فرنگی رنگ آوری ۷ هزار تومان است.
او ادامه داد: با توجه به دپوی میوه‎های شب یلدا اعم از انار و هندوانه به عنوان ۲ قلم پرمصرف، مشکلی در تامین و عرضه وجود ندارد.
دارایی نژاد قیمت هر کیلو پرتقال را ۸ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو نارنگی ۸ تا ۱۵ هزار تومان، سیب قرمز ۸  تا ۱۵ هزار تومان، سیب سفید ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، لیموشیرین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، کیوی ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، خرمالو شمال ۸ تا ۱۴ هزار تومان، خرمالو شهریار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و خرمالو کن ۲۲ تا ۳۲ هزار تومان است.

محصول

قیمت هرکیلو

سیب قرمز

۸ تا ۱۵ هزار تومان

سیب سفید

۱۰ تا ۱۷ هزار تومان

لیموشیرین

۱۰ تا ۱۵ هزار تومان

کیوی

۱۰ تا ۱۷ هزار تومان

خرمالو شمال

۸ تا ۱۴ هزار تومان

خرمالو شهریار

۲۰ تا ۲۵ هزار تومان

خرمالو کن

۲۲ تا ۳۲ هزار تومان


این مقام مسئول گفت: قیمت هر کیلو انار دماوند ۲۰ تا ۳۳ هزار تومان، انار ساوه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، انار شیراز ۱۸ تا ۲۶ هزار تومان و هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان است.
به گفته او، شب گذشته ۸۰۰ تا هزار تن ورودی هندوانه بوده که از ۱۵ آذر میزان ورودی هندوانه میدان را به یک هزار و ۵۰۰ تن می رسانیم تا برای شب یلدا مشکلی نداشته باشیم.
این مقام مسئول ادامه داد: همه ساله قیمت انار و هندوانه در شب یلدا افزایش می یابد، به همین‌خاطر اتحادیه از یک ماه و نیم‌گذشته اقدام به رصد بازار و انبار محصول در سردخانه‌ها کرده است. هم اکنون هندوانه نو از جاسک و میناب بندرعباس در حال عرضه است.
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: هم اکنون مقادیری انار شیراز، انار کاشمر، انار دماوند و ساوه در سردخانه دپو شده تا برای شب یلدا دچار مشکل نشویم. با ازدیاد عرضه، تقاضا کمتر است.
دارایی نژاد گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو موز هندی ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان، موز اکوادور ۲۵ هزار تومان، موز فیلیپین ۲۷ هزار تومان، موز پاکستانی ۱۵ هزار تومان و هرکارتن آناناس ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است.
او گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، اتحادیه تمهیداتی اندیشیده که شب یلدا نوسانی در بازار نداشته باشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: