سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
عجب شیر پرس - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: اگر وضعیت کرونا همین ثبات کنونی را داشته باشد کلاس‌ها تا پایان ترم ادامه دارد، در غیر این صورت امکان دارد کلاسها به حالت غیرحضوری بازگردد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، محمدرضا آهنچیان با اشاره به آخرین تصمیم‌گیری‌ها در کمیته بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: در کمیته بازگشایی دانشگاه‌ها، وضعیت همه‌گیری کرونا در بازه امتحانات، پوشش واکسیناسیون دانشگاهیان، امکان حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها با توجه به تعداد یک دوم شدن ظرفیت خوابگاه‌ها و اومیکرون سویه جدید کرونا مطرح است و قرار شده در مورد همه این موارد هر یک از استان‌ها شرایط دانشگاه‌های خود را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: در برخی استان‌ها امکان دارد کلاس‌ها را حضوری ادامه دهند و امتحانات را نیز به‌صورت حضوری برگزار کنند.
آهنچیان افزود: در حال حاضر ۳۵ درصد یعنی یک‌سوم کلاس‌های دانشگاه‌های دولتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و اینکه این روال تا پایان ترم ادامه داشته باشد بستگی به وضعیت کرونا در منطقه و شهر دارد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم یادآور شد: حتی همین الان هم که کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود، اگر پیک کرونا بالا بیاید اثر منفی خود را خواهد گذاشت و ممکن است حتی کلاس‌های حضوری دوباره تعطیل شده و به حالت غیرحضوری بازگردد.
وی افزود: ولی فعلاً در وضعیت کنونی کلاس‌ها برگزار می‌شود، دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد به‌صورت حضوری در دانشگاه‌ها حضور دارند، دانشجویان کارشناسی فقط برای دروس عملی به‌صورت حضوری در دانشگاه‌ها حاضر هستند و اگر وضعیت کرونا همین ثبات کنونی را داشته باشد کلاس‌ها تا پایان ترم ادامه خواهد داشت و اگر این روند ادامه نداشته باشد امکان دارد که دوباره کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری باز گردد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: