جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
فرماندار تبریز:
عجب شیر ما - فرماندار تبریز گفت: ثمره انتخابات باید تقویت استقلال کشور و دوام نظام جمهوری اسلامی باشد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رحیم شهرتی در میزگرد تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان، گفت: مراحل رد و تائید صلاحیت داوطلب های انتخابات در شورای نگهبان بررسی شده و مراتب به خود کاندیداها ابلاغ شده است.
وی گفت: در حال حاضر در مرحله رسیدگی به شکایات کاندیدهای رد صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری هستیم و در20 بهمن ماه رسیدگی به شکایات و درخواست های رد صلاحیت شده ها تمام می شود.
وی افزود: اعلام عمومی و انتشار آگهی اسامی کلیه داوطلب های تائید شده پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری توسط وزارت کشور و فرمانداری های مرکز استان در21 بهمن اتفاق خواهد افتاد.
رئیس ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان، گفت: حوزه انتخابیه تبریز بعنوان حوزه اصلی و بقیه شهرستان ها نیز بعنوان حوزه فرعی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری عمل خواهند کرد.
وی گفت: کاندیداهای محترم انتخابات مجلس خبرگان رهبری که قصد انصراف دارند می تواند از21 بهمن تا 6 اسفندماه بصورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری تبریز اعلام کنند.
وی افزود: از 21 تا 23 بهمن نیز کاندیداهایی که قصد جابه جایی حوزه انتخابیه خود را دارند می تواند اقدام کنند.
وی همچنین گفت: کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری به مدت دو هفته از 22 بهمن تا 5 اسفند می توانند به مدت 14 روز مطابق قانون تبلیغات کنند.
فرماندار تبریز در زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: داوطلب های انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در مرحله اول تایئد صلاحیت ولی در مرحله دوم رد صلاحیت شده اند می تواند به مدت 3 روز از 17 تا 19 بهمن ماه شکایات و درخواست های خود را به شورای نگهبان و هئیت نظارت ارسال کنند .
وی گفت: شورای نگهبان نیز به مدت 7 روز از 20 تا 26 بهمن ماه به تمام شکایات کاندیداها رسیدگی خواهد کرد.
شهرتی فر گفت: اسامی قطعی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در28 بهمن توسط فرمانداری ها بصورت آگهی منتشر خواهد شد و نامزدهای انتخابات نیز از 29 بهمن به مدت یک هفته فرصت تبلیغات دارند.
وی ادامه داد: نصب هرگونه پوستر طبق قانون تبلیغات ممنوع می باشد و مقابله با تخلفات تبلیغاتی برعهده نیروی انتظامی و رسیدگی به تخلفات نیز برعهده دستگاه قضایی است.
وی گفت: کاندیداهای محترم باید اهداف، زندگی نامه و سوابق خود را در برگه و تراکت هایی به اندازه 15*20 (A5) چاپ کنند و تمامی شرایط و قوانین تبلیغات داوطلب های نیز در جلسه ی که در فرمانداری تبریز با حضور165 کاندیدا که صلاحیت آنها تایئد شده ، برگزار خواهد شد، در قالب CD ارائه می شود و درضمن این آئین نامه ها در سایت فرمانداری تبریز به نشانی www.tabrizf.ir درج شده است.
فرماندار تبریز در زمینه جو سازی برخی مبنی بر داشتن فساد اخلاقی و اقتصادی اکثر کاندیداهای رد صلاحیت شده نیز گفت: نهادهای چهارگانه و معتمدین هئیت اجرائی و هئیت نظارت بر انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در خصوص 10 نفر ازکاندیداها بخاطر داشتن محکومیت های کیفری به صورت صریح ، رد صلاحیت کردند.
شهرتی فرگفت: تعداد شعب حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در جلسه مشترک هئیت نظارت و هئیت اجرائی تعیین شده است که در تعداد شعب نسبت به انتخابات قبلی افزایش داریم و فرمانداری تبریز نیز در حال انجام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات، ساماندهی و تنظیم اعضای شعب اخذ رای است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از نادر کشورهایی است که به صورت کامل دارای استقلال ملی است، گفت: آزادی گوهر گرانبهایی است که در نتیجه خون هزاران شهید بدست آمده است.
شهرتی فر با بیان اینکه این نظام دارای قانون اساسی مورد قبول مردم است، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ظرفیت های زیادی دارد و یکی از این ظرفیت ها بحث انتخابات است.
وی گفت: امروز باید پایبند آرمان های انقلاب اسلامی باشیم زیرا که اسلامیت و جمهوریت از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند و به فرموده امام خمینی (ره) نباید در طول فرآیند گذر زمان به این مسئله بی توجهی شود.
فرماندار تبریز با اشاره به سخنان دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم در سمینار استانداران و فرمانداران سراسر کشور:' بنا است خانه ملت تشکل یابد نه خانه یک سلیقه و یک جناح سیاسی خاص ' ، گفت: علمای علم سیاست متعقدند که در نظام های دموکراتیک ضمانت تداوم دموکراسی فعالیت احزاب است و از جمله کارکردهای احزاب ، تربیت و شناساندن نخبگان در جامعه است.
وی با بیان اینکه نباید قدرت انتخاب مردم را محدود کرد ، گفت: باید به مردم اجازه انتخاب بدهیم تا نمایندگانی با شخصیت، با دانش و با مهارت و تجربه برای داشتن مجلسی کارآمد انتخاب شوند.
میزگرد ستاد اجرائی انتخابات استان با نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار تبریز و نمایندگان تشکل های دانشجویی در جهاد دانشگاهی تبریز برگزار شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: