پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
عجب شیر پرس - عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اذهان بیدار جهانیان، فریب اجلاس سران کشورهای دموکراتیک را نخواهد خورد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رییسه مجلس درباره برگزاری اجلاس سران کشورهای دموکراتیک از سوی آمریکا، گفت: آمریکایی ها امروز به دلیل اقداماتی که ضد حقوق بشر و علیه دموکراسی انجام داده اند، بیشتر از همیشه بی آبرو شده اند، آنها همیشه سخن از دموکراسی می زنند و دموکراسی ای را که یک روزی خودشان مطرح کرده اند و در بوق و کرنا می کنند، سرکوب کرده اند و زیرپا گذاشته اند.
وی با فرمایشی خواندن اجلاس سران کشورهای دموکراتیک از سوی آمریکا، تبعات حضور نظامی این کشور در منطقه و خلیج فارس، تهدید به حمله نظامی و حتی ترور سردار سلیمانی و دانشمندان هسته ای که امنیت، صلح و حقوق بشر مردم ایران را هدف قرار داده است را یادآور شد و ادامه داد: در رزومه و کارنامه آمریکا می توان مشاهده کرد که از لحاظ حقوق بشر بدترین شکنجه ها را در پیش گرفته است و بدترین روش ها را علیه حقوق حقه بشر تضییع کرده است. این اقدامات آمریکا را می توان در گام هایی که برای اجرای دموکراسی در کشورهایی همچون افغانستان و عراق برداشته است، مشاهده کرد.
نماینده شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: ایالات متحده برای اینکه به اهداف خودش برسد و البته به بهانه اجرای دموکراسی در این کشور، در خاک کشور افغانستان مستقر شد. درست زمانی که طالبان وارد این کشور شدند آنها بسیار راحت آنجا را  ترک کردند. در عراق و سایر کشورها نیز بدین گونه گام برداشت که البته به هیچ کدام از اهدافی که سال ها برای آن برنامه ریزی کرده بودند، دست نیافتند.
عضو هیات رئیسه مجلس درخصوص هدف آمریکا از برگزاری این اجلاس تصریح کرد: یکی از اهدافی که آمریکا در راستای برگزاری آنلاین اجلاس سران کشورهای دموکراتیک به دنبال آن است و در سر می پروراند این است که در وهله اول سرپوشی بر اقدامات خود علیه حقوق بشر بگذارد و در مرحله بعد آبرویی که از او در مجامع بین المللی ریخته است را به نحوی برگرداند.
وی افزود: اگر چه آمریکا برای برگزاری این اجلاس آنلاین از مدت ها پیش طراحی و برنامه ریزی کرده است اما به طور قطع به اهداف خود حتی نزدیک نخواهد شد و البته نیز نخواهد رسید. بنابراین چنین امری محقق نخواهد شد چرا که دست آمریکا برای همگان رو شده است و همه کشورها از نیات آنها باخبر هستند و می دانند که اقداماتی که آمریکا در زمینه دموکراسی انجام می دهد، در حالی است که خود اقدامات ضد دموکراسی و حقوق بشری انجام می دهد. در واقع دیگر نمی تواند در میان سایر کشورها اعتماد ایجاد کند زیرا نشان داده است که غیر قابل اعتماد است و همه این مسئله مهم را می دانند که اعتماد به این کشور یک خطای بزرگ است.
حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: ما ایرانی ها ضرب المثلی داریم که در این مواقع به کار می بریم، آب ریخته شده به ظرف برنخواهد گشت که مصداق بارز آمریکا است و اهدافی که برای آن برنامه ریزی می کند و هرگز به دست نمی آورد. آمریکا همچنان پس از اقداماتی که علیه حقوق بشر انجام داده است و به بهانه ایجاد دموکراسی و دفاع از آن نیروهای نظامی خود را به کشورهای دیگر اعزام کرده است، برای پیش برد اهداف خود دست و پا می زند تا به راهی دست یابد که بتواند بر کارهایی که تاکنون انجام داده است، سرپوش بگذارد.
وی در پایان اذعان کرد: مدت ها است این کشور دچار اضمحلال و فروپاشی شده است و امروز با شکست ایالات متحده در اهدافش می توانیم صدای استخوان های خورد شده اش را که در حال اضمحلال است را به وضوح بشنویم.
اجلاس سران کشورهای دموکراتیک نهم و دهم دسامبر به ‌صورت مجازی توسط آمریکا برگزار می شود. این اجلاس بر سه موضوع اصلی دفاع در برابر اقتدارگرایی، مبارزه با فساد و ترویج و ارتقای احترام به حقوق بشر تمرکز می کند. مسئله مهم این است که آمریکا با برگزاری این اجلاس می خواهد سرپوشی بر اقدامات ضد جقوق بشر خود بگذارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: