سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
عجب شیر پرس - مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی از پرداخت ۲۲هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات که در راستای حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شده، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جواد محمودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این میزان تسهیلات به تعداد ۲۷ هزار و ۴۹۶ نفر اعطاء شده که بیشترین آن در بخش زراعت به میزان چهار هزار و ۵۴ میلیارد ریال برای ۹ هزار و ۱۱۱ نفر و در بخش صنایع و خدمات کشاورزی به مبلغ سه هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال برای چهار هزار و ۳۷۷ نفر پرداخت شده است.
وی افزود: شعب این بانک در مدت سپری شده از سال جاری همچنین ۲ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های دام، طیور، زنبور داری و آبزیان به تعداد سه هزار و ۲۹۸ نفر و یک هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال به تعداد سه هزار و ۶۷۱ نفر به طرح های باغداری تسهیلات پرداخت کردند.
محمودی در مورد  تسهیلات پرداختی در بخش  قرض الحسنه ازدواج نیز خاطرنشان کرد: شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی در این مدت یک هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به تعداد یک هزار و ۸۷۲ زوج با نرخ چهار درصد پرداخت کردند.
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص پرداخت تسهیلات اولویت دار بخش کشاورزی نیز بیان کرد: با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی، ۳۷۴ واحد گلخانه ای در استان پنج هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند.
وی به تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: شعب استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، یک هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید یک هزار و ۱۹ دستگاه انواع تراکتور، کمباین، ماشین آلات و ادوات صنعت کشاورزی  پرداخت کردند.
محمودی همچنین از تصویب احداث چند واحد تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی در استان خبر داد و گفت: ۲ طرح گلخانه ای با ظرفت هفت هزار مترمربع با ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات در شهرک کشاورزی شهرستان عجب شیر، احداث سیلوی غلات شرکت گندم طلای شربیان بخش مهربان با ظرفیت  ۱۵هزار تن با ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغالزایی ۱۲نفر و احداث  واحد تولیدی ۱۰ هزار تنی خوراک دام و طیور شهرستان سراب با تسهیلات ۱۲۰میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۱۵ نفر اجرایی می شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: