سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
سخنگوی صنعت برق خبر داد؛
عجب شیر پرس - رجبی مشهدی گفت: وزارت نیرو در دولت جدید تکلیف بسیار سنگینی برای خود تعریف کرده و آن هم افزایش نیروگاه‌های تجدید پذیر ظرف چهار سال آینده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت نیرو در دولت جدید تکلیف بسیار سنگینی برای خود تعریف کرده که تا چهار سال آینده بتوانیم ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بسازیم. برنامه ما این است که تا تابستان سال آینده ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه کنیم که بخش عمده‌ای از آن‌ها خورشیدی است.
سخنگوی صنعت برق گفت: از ۹۰۰ مگاوات نیروگاه‌های موجود نیز تقریبا نیمی خورشیدی و بقیه بادی و سایر موارد هستند.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: ساخت نیروگاه زمین گرمایی به ظرفیت ۵ مگاوات در مشگین‌شهر تا بهمن‌ماه امسال تکمیل می‌شود تا بتوانیم از گرمای زمین نیز برای تامین انرژی استفاده کنیم.
رجبی مشهدی گفت: بیشتر استفاده ما از این توان به‌ویژه در فصل تابستان این است که از استارتاپ‌ها برای طرح‌های کاهش مصرف برق استفاده کنیم. خوشبختانه در قانون بودجه تبصره‌ای برای این طرح پیش بینی شده است.
رجبی مشهدی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر دارای یک واحد هزار مگاواتی است و قرار است اوایل دی ماه وارد مدار شود.
او گفت: مزیت بزرگ این نیروگاه استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی است و برنامه‌ریزی شده که دو واحد هزار مگاواتی دیگر هم با توجه به زمان‌بر بودن ساخت این نیروگاه‌ها تا حدود ۶ یا ۷ سال آینده در اختیار قرار گیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: