يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
راستینه با اشاره به اصرار عجیب برخی برای تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال:
عجب شیر پرس - رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس، فدراسیون فوتبال را یک نهاد عمومی غیردولتی مستقل دانست و گفت: در حال حاضر و با اساسنامه فعلی، دولت هیچ نقشی در انتخاب رئیس یا چینش هیأت مدیره فدراسیون ندارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی  با اشاره به طرح برخی مباحث از جانب فدراسیون فوتبال و برخی رسانه‌ها مبنی بر ضرورت اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، گفت: فدراسیون فوتبال به بهانه فشارهای بین المللی از جانب فیفا قصد دارد برخی خواسته‌ها را به کرسی بنشاند.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعهدات ایران به فیفا، تصریح کرد: اخیرا بحث تعهدات کشور ما به فیفا در رسانه‌ها مطرح می‌شود و برخی اصرار دارند تغییرات اساسنامه‌ها در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: این در حالیست که فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی مستقل است، مجمع عمومی فدراسیون نسبت به انتخاب رئیس اقدام می‌کند و اساسا دولت نقشی در انتخاب رئیس یا چینش هیات مدیره فدراسیون ندارد.
این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: متاسفانه اخباری مبنی بر اینکه اگر اساسنامه اصلاح نشود، فدراسیون دچار مشکل می‌‎شود در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

امروز نیاز قانونی متناسب با اساسنامه فیفا در اختیار  فدراسیون فوتبال قرار دارد

راستینه اضافه کرد: به آقایان فدراسیون اعلام می‌کنیم امروز نیاز قانونی فعالیت‌های ورزشی کشور حتی متناسب با اساسنامه فیفا در اختیار شماست چون شما یک نهاد عمومی غیردولتی مستقل هستید که دولت هم در بحث انتخابات شما نقشی ندارد در این زمینه اگر نیاز به اصلاح باشد حتما این اصلاحات صورت می‌گیرد.
وی تصرح کرد: حتما پیشکسوتان و مربیان می‌دانند مجلس از سال گذشته تاکنون به صورت ویژه نگاه حمایتی و برنامه جدی در افزایش اعتبارات حوزه ورزش داشت و از همه موفقیت‌های ورزش کشور تجلیل کرد. مجلس به میدان آمد تا بستر خوبی برای ارتقای ورزش کشور شکل بگیرد.
رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: تجلیل از مدال‌آوران المپیک، حمایت ویژه از پارالمپیک، حمایت از فدراسیون‌ها و فراهم کردن فرصت‌های لازم برای افزایش اعتبارات در کمیسیون تلفیق از اقدامات مثبتی بود که از سال گذشته انجام شد مخصوصا اینکه بعد از 13 سال قانون اختیارات وزارت ورزش به صورت رسمی ابلاغ شد. همه این اقدامات نشان می‌دهد که مجلس به چه نحوی از ورزش حمایت کرده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: