شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف:
عجب شیر پرس - سرپرست دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه برای بازگشت دانشجویان به دانشگاه برای ازسرگیری آموزش حضوری، باید اعتماد آنها و خانواده‌شان را جلب کنیم، گفت: قصد داریم کلاس‌های نیمسال بعد را به صورت حضوری برگزار کنیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، دکتر رسول جلیلی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط واکسیناسیون در کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و دولت و وزارت علوم اصرار دارند که کلاس‌های دانشگاه‌ها حضوری شوند، باید فعالیت‌های آموزشی مجازی را به صورت حضوری از سر بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته هیچ فعالیت آموزشی تعطیل نشده است، ادامه داد: در این دو سال کرونایی، هیچ کلاسی تعطیل نشده، هیچ نیمسالی لغو نشده و هیچ دانشجویی از فعالیت درسی خود محروم نشده است، ولی هم اکنون و بنا به ضرورت و اقتضائات و اینکه چرخ اقتصادی کشور باید در همه ابعاد، به حرکت درآید، قصد داریم دانشگاه‌ها را برای ازسرگیری آموزش حضوری بازگشایی کنیم.
دکتر جلیلی با بیان اینکه در نیمسال جاری امکان ازسرگیری آموزش حضوری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم از ابتدای نیمسال بعد کلاس‌ها را کاملا به صورت آموزش حضوری برگزار کنیم. البته این امر مشروط بر این است که پیک جدیدی از کرونا شیوع پیدا نکند و امکاناتی که برای همگرایی با استانداردهای ستاد ملی مبارزه با کرونا، در دانشگاه وجود دارد را بتوانیم فراهم کنیم.
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به استانداردهای تعریف شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با توجه به این استانداردها، ظرفیت خوابگاه‌ها نصف می‌شود و هزینه تغذیه در خوابگاه‌ها، هم به واسطه کرونا که باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و هم گرانی مواد اولیه، بسیار افزایش پیدا کرده و گران شده است.
دکتر جلیلی با اشاره به عدم تمایل برخی دانشجویان برای بازگشت به دانشگاه تصریح کرد: هنوز عده‌ای از دانشجویان توجیه نیستند که باید برای ازسرگیری آموزش حضوری به دانشگاه بازگردند. از طرفی دیگر، تعدادی از خانواده‌های دانشجویان نیز تمایل ندارند فرزند آنها به دانشگاه بازگردد. این در حالی است که در مقابل، عده‌ای از خانواده‌ها تمایل دارند به دلیل سختی‌های این دو سال گذشته، فرزند آنها به دانشگاه بازگردد.به این جهت، به تدریج یاید دانشجویان و خانواده آنها را راضی کنیم که به محیط دانشگاه بازگردند. یعنی باید اعتماد آنها را جلب کنیم که به کلاس‌های حضوری بازگردند. البته پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شوند.
وی با اشاره به ارائه آموزش ترکیبی در  دانشگاه صنعتی شریف گفت: ارائه آموزش ترکیبی مستلزم این است که ما در سطح دانشگاه بیش از ۱۰۰ کلاس مجهز داشته باشیم. لذا تا حدی که مقدور باشد، تلاش خواهیم کرد آموزش ترکیبی را به ویژه برای کلاس‌های پرجمعیت ارایه دهیم؛ در عین حال احتمالا کلاس‌های خلوت را بتوانیم به صورت کاملا حضوری برگزار کنیم.
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در پایان خاطرنشان کرد: جلسات دفاع‌ از پایان نامه و رساله‌ها، جلسات شوراها، جلسات دانشکده‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد. البته ما ابتدا باید اساتید را به دانشگاه بازگردانیم. چراکه زمانی که اساتید به دانشگاه بازگردند، دفاع‌ها حضوری می‌شود، جلسات دانشکده‌ها و شوراها به صورت حضوری برگزار می‌شود پس از آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه بازمی‌گردند تا در نهایت بتوانیم، از ترم بعد دانشجویان کارشناسی را نیز برای ازسرگیری آموزش حضوری به دانشگاه بازگردانیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: