جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
دادستان مراغه:
عجب شیر ما - دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: هرگونه انتشار فیلم٬ صوت شخصی و خانوادگی و همچنین دلایل رد صلاحیت کاندیداها در فضای مجازی غیرقانونی بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، با اشاره به برخورد با عوامل انتشار دلایل رد صلاحیت در فضای مجازی، اظهار داشت: همه گزارش‌های رصد شده از فعالیت انتخاباتی کاندیداها، در شعبه ویژه‌ای در دادسرا بررسی‌شده و به برخی از افراد در این خصوص تذکر رعایت قانون داده‌شده است که در صورت تکرار، پرونده جرائم انتخاباتی برای آنها تشکیل می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون هرگونه انتشار فیلم و صوت شخصی افراد در فضای مجازی توسط هواداران کاندیداها غیرقانونی بوده و هرگونه تحرک در این حوزه توسط پلیس فتا رصد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه، در ادامه با اشاره به اینکه خود کاندیداهای این شهرستان عمدتاً مقید به رعایت قانون هستند٬ گفت: در جلسه‌ای که در فرمانداری با حضور همه داوطلبان برگزارشده بود، به داوطلبان اعلام شد که هواداران خود را به آرامش دعوت کرده و در مقابل رفتارهای ناشایست آنان سکوت نکنند.

وی افزود: انتظار می‌رود کاندیداها در وعده‌هایی که به مردم می‌دهند دقت کنند، چراکه کاندیدایی که قصد ورود به مرکز قانون‌گذاری دارد،‌ باید با مردم صادقانه رفتار کند.

دلداری با اشاره به رصد تحرکات کاندیداها توسط دادستانی، گفت: بر اساس قانون، دادستانی ناظر روند اجرای صحیح قوانین مربوط به انتخابات و سایر قوانین  بوده و در این راستا هرگونه تحرک از سوی داوطلبان و هواداران به دستور دادستانی توسط ضابطین رصد می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود با توجه به اینکه کاندیداهای مجلس خود را برای تصدی کرسی قانون‌گذاری آماده می‌کنند، کلیه قوانین مربوط به انتخابات را خودشان شخصاً رعایت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه، در ادامه با اشاره به اینکه گزارش رصدهای انتخاباتی در تأیید صلاحیت داوطلبان تأثیر خواهد داشت، گفت: این انتظار می‌رود که داوطلبان و هواداران از هرگونه تبلیغات زودهنگام خودداری کنند،‌ضمن اینکه امکان رد صلاحیت کاندیداها تا روز انتخابات نیز وجود دارد، بنابراین از اقدامات خلاف قانون باید جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه تبلیغات زودهنگام در شبکه‌های اجتماعی و برخی مجالس عمومی خلاف قانون بوده و هرگونه ایجاد گروه‌هایی در فضای مجازی جهت تبلیغات زودهنگام توسط نهادهای مسئول مربوطه رصد می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: