پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کاظمی در نطق میان دستور:
عجب شیر پرس - نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت دیدگان سیل مخرب پلدختر خواستار استمهال وام های پرداختی هستند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، سیدحمیدرضا کاظمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 19 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن سلام و احترام به روح پر فتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی و جانشین خلف ایشان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای و شهیدان سرافراز و آرزوی موفقیت برای دولت مردمی و عدالتخواه "آیت الله رئیسی"،گفت: بنده صدای مظلومیت و محرومیت مردم لرستان به خصوص مردم پلدختر ،معمولان و سراب حمام از تریبون خانه ملت هستم.
نماینده پلدختر در مجلس ادامه داد: علیرغم یاری و مساعدت‌هایی که پس از حادثه دلخراش سیل فروردین ۹۸ صورت گرفت، ولی متاسفانه هنوز اثرات ویرانگر آن از چهره محروم شهرستان لرستان پاک نشده است، از دولت انقلابی انتظار داریم اقدام جهادی مشکلات این دیار شهیدپرور و ولایت‌مدار را رفع کند.
وی خطاب به رئیس جمهور مطرح کرد: آقای رئیس‌جمهور؛ با عنایت به رای قاطع مردم استان لرستان در انتخابات ریاست جمهوری به حضرتعالی و علیرغم  پیگیری های اینجانب به عنوان رئیس ستاد ملی "احرار" حضرتعالی در خصوص استفاده از نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی استان لرستان در هیئت دولت، متاسفانه این امر محقق نشد ؛لذا مطالبه به حق نخبگان و آحاد مردم ولایتمدار این خطه استفاده از نیروهای توانمند استان در مناصب مدیریتی در سطح معاونین وزرا و روسای سازمان‌ها است.

تورم، بیکاری و مشکلات معیشتی امان مردم را بریده است
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور؛ تورم ،بیکاری و مشکلات معیشتی امان مردم را بریده است؛ انتظار می رود در یک برنامه زمانبندی مشخص، نهایت تلاش جهت حل مشکلات معیشتی مردم و مهار تورم به عمل آید.
کاظمی با بیان اینکه بانک‌ها آرامش و آسایش سیل‌زدگان را به هم زده اند، مطرح کرد: خسارت دیدگان سیل مخرب خواستار استمهال وام های پرداختی هستند و مردم لرستان بی صبرانه منتظر قدوم رئیس جمهور به استان و تصمیمات مهم و رفع محرومیت لرستان و دستور اکید به دولتمردان برای تسریع در پیشرفت پروژه های مهم استان لرستان و شهرستان پلدختر هستند.

شهرستان پلدختر و معمولان در طرح مسکن ملی دیده نشده اند
عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس در تذکر به وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: وزیر راه، دستورات لازم جهت تسریع در ساخت جاده ترانزیتی خرم آباد-پلدختر که در سیل  ویران شده و مشکلات عدیده ای برای مردم به وجود آورده و همچنین تکمیل راه های روستایی و پل های ابراهیم آباد و برگلان سوخته که در اثر سیل ۹۸ تخریب شده اند و تاکنون احداث نشده اند را بدهد.
وی ادامه داد: درخواست اجرایی کردن قطعه راه آهن خرم آباد- پلدختر-اندیمشک که می تواند بخشی از خسارات احداث آزادراه را جبران کند را دارم. آقای وزیر؛ متاسفانه شهرستان پلدختر و معمولان در طرح مسکن ملی دیده نشده اند، لطفاً سریعاً دستور پیگیری صادر کنید.
این نماینده مردم در مجلس خطاب به ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ،تاکید کرد: با توجه به تخریب راه‌ها و زیرساخت‌های شهرستان در اثر سیل درخواست ایجاد ردیف مستقل برای راه های خسارت دیده از سیل تا پایان عملیات اجرایی راه‌ها را دارم.
کاظمی در تذکری به وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته بنده و تعدادی از نمایندگان، جهت ارتقاء شهرستان ها و بخش معمولان که مراحل کارشناسی آن طی شده، پس از دستور رئیس جمهور و ارجاع به کمیسیون سیاسی -دفاعی دولت ؛ درخواست تسریع در تصویب آن را دارم.

۹۵۰ دستگاه خودرو در استان لرستان بر اثر سیل فروردین ۹۸ خسارت دیده‌اند
نماینده مردم پلدختر در مجلس با خطاب قرار دادن وزیر کشور ادامه داد: آقای وزیر؛ ۹۵۰ دستگاه خودرو در استان لرستان بر اثر سیل فروردین ۹۸ خسارت دیده‌اند، متاسفانه علی رغم پیگیری‌های مکرر بنده هیچ گونه اقدامی در رابطه با پرداخت خسارت به خودرو‌های آسیب دیده از سیل صورت نگرفته است.دستور سریع جهت پرداخت خسارت به خسارت دیدگان را بدهید.
عضو مجمع نمایندگان لرستان در مجلس، در تذکری به  وزیر نیرو بیان کرد: با توجه به قرار داشتن شهرستان پلدختر در مسیر سیلاب های فصلی و مخرب؛ انتظار می رود دستورات لازم جهت تخصیص اعتبار به احداث سدهای بن لار ،چولهول و زال داده شود. تخصیص اعتبار کافی برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی چرمه، سراب حمام که در سل خسارت دیده اند، ضرورت دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم گذشت حدود دو سال و نیم از سیل  و فرارسیدن دوباره فصل بارندگی پروژه دیواره ساحلی شهر معمولان تعطیل است از وزیر راه و شهرسازی تقاضا می شود، دستور تسریع در احداث دیواره ساحلی معمولان و تکمیل دیواره ساحلی پلدختر را صادر کند.
کاظمی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی ،گفت:بیش از ۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان پلدختر و بخش معمولان در اثر سیل کاملاً تخریب شده است، ولی متاسفانه تاکنون خسارت کشاورزان زحمتکش که زمین های کشاورزی خود را از دست دادند، پرداخت نشده است. با توجه به اینکه  ۶ ایستگاه پمپاژ کشاورزی رنگین بان، جلگه ،افرینه ،زین دار ،چم مهر، سراب حمام در شهرستان پلدختر و بخش معمولان که بیش از دو دهه در حال اجرا است، یک بار بر اثر سیل تخریب شده و سال ها تشنه تخصیص اعتبار هستند؛ درخواست تسریع در اجرا و راه اندازی این پروژه ها را دارم.
نماینده مردم پلدختر در مجلس در تذکر به وزیر ورزش و جوانان، تاکید کرد: آقای سجادی؛ شما قول دادید منطقه سیل زده و محروم پلدختر از اولین مقصد سفرهای کاری تان باشد که متاسفانه محقق نشده است.آقای سجادی؛ زمین چمن، سالن ورزشی، ورزشگاه شهید سلمانیان، استخر پلدختر  که بر اثر سیل تخریب شده‌اند، نیازمند دستور ویژه شما است و درخواست تجهیزات از بین رفته ورزشی براثر سیل را دارم.
کاظمی در تذکر به وزیر نفت خاطرنشان کرد: پلدختر تنها منطقه نفت خیز استان لرستان است، درخواست افزایش خوراک پالایشگاه پلدختر جهت تشویق سرمایه گذار و ایجاد اشتغال بیشتر برای منطقه پلدختر و این پروژه را دارم. این موضوع می تواند زمینه دلگرمی برای اشتغال جوانان شهرستان را فراهم می کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: